Malawi golden, Tänka på?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MyrasHusse
    • May 2010
    • 1353

    Malawi golden, Tänka på?

    Finns det något man bör tänka på första gången med Malawi (golden) ?

    Ska hämta några stycken imorgon till detta kar :http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._1024593_n.jpg

    (finns inga växter i det nu och det är ett stort stenrös i vänstra hörnet av kolsten)
    http://myraakita.blogspot.se/
  • DjTommy
    • October 2008
    • 321

    #2
    Kan inte sätta fingret att det skulle vara något att tänka på när det gäller Golden. Hårt vatten med fart i.. Matar mina med ciklidgranulat och räkmix vilket fungerar bra. Inga röda mygglarver till dom!!
    54 liter BB
    96 liter Dagis
    375 liter Malawi

    Kommentar

    • Danne och Anzo
      • May 2007
      • 509

      #3
      Golden är en kanon-malawi, lagom tuff för att representera släktet och lagom mild för att inte ta över eller sabba för andra arter. Har bara gott att säga om Golden (vilken i mitt tycke också är en av de vackraste arterna )

      P.s Ditt kar ser skitsnyggt ut! För mycket växter är slöseri i ett malawi-kar då malawi är växt-sabotörer av rang hehe
      600 Liters Malawi
      129 Liter Saltvatten

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Håller båda förgående talare. Tycker med att golden är underbar ciklid som inte är aggressiv av sig och tar det bara lungt . När jag har haft dem så har de varit så lugna så .
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Auratusen
          • March 2010
          • 874

          #5
          golden är lite smått agressiva. inte alltid så snälla som alla säger. men de är endast agressiva inom arten.

          och det är ingen fara att ha växter bland golden. alla malawis jag har haft har låtit bli växter.

          Kommentar

          • Danne och Anzo
            • May 2007
            • 509

            #6
            Lite nyfiken, vilka växter har du då haft Auratusen? Vi har anubis f.n och har testat Krinuslök, Valisnera och några andra och våra firrar har gjort sitt yttersta för att äta upp / sabba dessa?
            600 Liters Malawi
            129 Liter Saltvatten

            Kommentar

            • Auratusen
              • March 2010
              • 874

              #7
              jag har haft endas vallisineria.

              arter jag har haft är:
              maingano, auratus, rödzebra, aulonocara chinuni, golden, hongi, demasoni och acei.


              min brorsa har haft mycket malawi med växter som vallisineria och anubias och det har gått bra.
              han har haft ungefär samma arter + trewawasae, livingstonii, rosciklid, ahli, salousi och johanni

              Kommentar

              • MyrasHusse
                • May 2010
                • 1353

                #8
                hur ser man skillnad på unga golden? Eller är det väldigt svårt?
                http://myraakita.blogspot.se/

                Kommentar

                • Auratusen
                  • March 2010
                  • 874

                  #9
                  hur små?

                  något man bör tänka på när det gäller malawis är att det bör vara minst 200 l

                  Kommentar

                  Arbetssätt...