Palettciklider med Röd juvelcilkid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oskar Ahlner
    • August 2010
    • 90

    Palettciklider med Röd juvelcilkid?

    Kan Hemichromis lifalili gå tillsammans med Pelvicachromis pulcher?

    http://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=155&SOK=1



    Tackar på förhand när jag vänder mig till de kunniga!

    Oskar
  • Oskar Ahlner
    • August 2010
    • 90

    #2
    Tacksam för åsikter i ämnet!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      I ett tillräckligt stort akvarium, inrett på ett bra sätt, så funkar det nog. En del växter, och revir där de inte alltid ser varandra. Paletter är grottlekare, och lifalili leker öppet, så de konkurrerar inte om lekplatser, om man möblerar bra.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Oskar Ahlner
        • August 2010
        • 90

        #4
        Ursprungligen postat av Micke_A
        I ett tillräckligt stort akvarium, inrett på ett bra sätt, så funkar det nog. En del växter, och revir där de inte alltid ser varandra. Paletter är grottlekare, och lifalili leker öppet, så de konkurrerar inte om lekplatser, om man möblerar bra.
        Det låter ju bra, vad anser du skulle vara bra möblering?

        Andra åsikter? =)

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Tja, nå´n stor planta, och kanske nå´n rot i mitten, lite mindre växter vid kanterna, grottor åt paletterna i ena änden, och platta underlag (rötter eller stenar), åt rödcikliderna i andra änden. Hur stort är akvariet?
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Oskar Ahlner
            • August 2010
            • 90

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Tja, nå´n stor planta, och kanske nå´n rot i mitten, lite mindre växter vid kanterna, grottor åt paletterna i ena änden, och platta underlag (rötter eller stenar), åt rödcikliderna i andra änden. Hur stort är akvariet?
            Låter ju ungefär som jag har det nu. Karet är på 540l.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ja, då är det säkert inga problem, jag har ett stort palettpar med ett par Thorichthys maculipinnis, och ett par Cryptoheros siquia i ett 240-liters, och det funkar, även om paletterna är griniga nu när de har ungar, även om ungarna är nå´n cm.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...