Malawi med Tanganyika ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Grubbelmuz
    • March 2010
    • 29

Malawi med Tanganyika ?

Hejsan har kanske en dum fråga nu men måste få svar, Frugan vill ha Neolamprologus brichardi i vårat Malawi kar. Går det? Dom lägger sina egg och vaktar dom så funkar det med munruvare?

Hur som så har vi ett 720liters kar med ganska mycket sten i så utrymme finns och gömmor är det gott om. Skulle vara kul att få med frugen i intresset oxo, synd att hon har snöat in på Brichardi bara

Tacksam för svar......
    250L Malawi 720L Malawi 100L Yngel kar
  • pwrdesign
    • January 2003
    • 384

Hej!

Finns inga dumma frågor
    Nu är jag en riktig n00b på Ciklider och ska eg hålla mig borta från att svara på detta, gör såhär istället:

African Cichlid Compatibility Issues by Marc Elieson Being that there are literally thousands of different species of African cichlids, there is no way I can tell you about every possible combination. Instead, what I can do is give you some generalities. Not only will you be more inclined to...

Finns mkt matnyttigt där!

Bla: Also, the Lake Tanganyika cichlids typically should not mixed with those from either Lake Malawi, Lake Victoria, or the rivers surrounding these lakes as it has a pH between 7.8 and 9.0. Tanganyikans will survive and can do quite well, but you will need to keep the pH towards their lower end of tolearability.

Beror nog lite på hur biotop-nördig du är också! För min egen del så kommer jag hålla mig enbart till Malawi, just för att jag är ny på detta och vill se till att ha så lite "osäkra" parametrar i mitt kar som möjligt
    Malawi 540 Liter
    26 Liter Aquascaping

Kommentar

• Auratusen
      • March 2010
      • 874

jag har blandad både malawi, viktoria och tanganyika ihop ech det funkat bra. men det beror på vilka arter man har tänkt att blanda. inga kännsliga arter, då malawi kan vara rätt tuffa.

preinsessor är ju väldigt tuffa i sättet, men de fina fenstrålarna är de stor risk att de blir sönderbitna.
      Senast redigerad av Auratusen; 07 September 2010, 11:20.

Kommentar

• pontulf
        • November 2007
        • 480

brukar inte vara några problem!

Kommentar

Arbetssätt...