Kan sniglar äta Palettciklidernas ägg?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon H
    • January 2008
    • 515

Kan sniglar äta Palettciklidernas ägg?

Hej alla!Jag har fullt med massa sniglar i mitt akvarium.Deras skall är långt och en spets längst ut på skallet.Å jag har börjat plocka väldigt många nu.Jag har 2 pakistan botier men dom verkar inte äta några snäckor så jag får plocka dom för hand.För jag är lite rädd för om dom kan äta upp mina palettcikliders ägg? Tacksam för svar
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

Är det dom?

Maljasisk sandsnäcka heter dom.
    Dom är mestadels nattaktiva och dom kan äta andra snäckors ägg.
    Vad det gäller fiskägg vet jag inte, men jag kan tänka mej det.
    Du kan ju ha en lampa på natten så att paletterna ser att det är snäckor i närheten, kanske dom plockar bort snäckorna då.

Det som är lite synd är att fiskar inte verkar fatta att snäckor kan vara ett hot för deras ägg,
    så dom låter snäckorna krypa och vips, äggen är borta:/
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Kommentar

• Simon H
      • January 2008
      • 515

Ja det är dom ok har hört talats om det namnet.Mmm det har jag märkt att dom är för dom söker säg gärna upp på natten.Ok jag förstår det är ju rätt så bra att dom äter upp varanndras ägg.Ok mmm det ska jag fixa jag har en kokosnöt som grotta och lite stengrottor kan du nämna nån bra grotta som dom har svårt för och komma in?.Mmm jag såg att honan tog bort en snäcka innan.Mmm det är lite synd men dom märker det rättså snart tror jag

Kommentar

• karrokaja
        • March 2006
        • 5388

Ursprungligen postat av Simon H
        Ja det är dom ok har hört talats om det namnet.Mmm det har jag märkt att dom är för dom söker säg gärna upp på natten.Ok jag förstår det är ju rätt så bra att dom äter upp varanndras ägg.Ok mmm det ska jag fixa jag har en kokosnöt som grotta och lite stengrottor kan du nämna nån bra grotta som dom har svårt för och komma in?.Mmm jag såg att honan tog bort en snäcka innan.Mmm det är lite synd men dom märker det rättså snart tror jag
        snäckor kommer in överallt... det är i princip omöjligt att hindra dom...
        Det bästa är nog att ha en lampa så att paletterna ser snäckorna och plockar bort dom...
        Det kan ju också vara dina botior som äter äggen
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Kommentar

• Simon H
          • January 2008
          • 515

Okej det är synd men jag får försöka plocka bort dom så mycket som det bara går.Mmm ska faixa en lampa till ikväll och ha den så att den lysser ner mot grottan.Mmmm det kan det också vara jag har också krabbor och malar så det kan va nån av dom också men mina andra fiskar kommer inte åt dom så tur är.Men jag får se hur det går tack för svaren

Kommentar

Arbetssätt...