Euforiskt tillstånd =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hellsson
    • January 2010
    • 840

    Euforiskt tillstånd =)

    Vill bara dela med mig av min glädje jag/vi känner! =)

    Har idag släppt i Malawiciklider i vårt 540 kar =)

    De vi valde att börja våran färd med var följande:

    Livingstonii 4 st (small)
    Röd zebra hona & hane (orange hane)
    Golden labidochromis Kakusa 3 honor 3 hanar (small)

    Är helt förtrollad i soffan nu här hemma

    Tommy/Frida
  • Föllförfisk
    • April 2010
    • 620

    #2
    Vad roligt! Många här som gillar malawis, även om jag själv inte har nån erfelrhet av dem! Självklart kommer vi kräva bilder iallafall!

    Kommentar

    • Hellsson
      • January 2010
      • 840

      #3
      Här kommer en länk när de kommer i akvariumet =) http://www.youtube.com/watch?v=OpvWE6cXjLE

      Kommentar

      • Auratusen
        • March 2010
        • 874

        #4
        vad roligt!

        köp hellre lite flera zebrahonor och goldenhonor. eftersom hanarna kan vara agressiva mot honorna. speciellt viktigt är det då när honorna ruvar. för hanen vill fortfarande para sig och om det bara finns en enda hona i karet och hon ruvar kan hon bli mycket jagad och svälja äggen pga stress och honan kan till och med dö i värsta fall.

        jag hade problem med en aulonocara chinuni hane som var överkåt. han ville lek hela tiden och dödade mina enda två honor. en av dom ruvade. plus att de är mycket ovanliga att få tag på.

        film på dom när dom lekte
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


        här är en film på när det är slagsmål mellan min zebra hane och aulonocara hanen
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

        Kommentar

        • Hellsson
          • January 2010
          • 840

          #5
          Ursprungligen postat av Auratusen
          vad roligt!

          köp hellre lite flera zebrahonor och goldenhonor. eftersom hanarna kan vara agressiva mot honorna. speciellt viktigt är det då när honorna ruvar. för hanen vill fortfarande para sig och om det bara finns en enda hona i karet och hon ruvar kan hon bli mycket jagad och svälja äggen pga stress och honan kan till och med dö i värsta fall.

          jag hade problem med en aulonocara chinuni hane som var överkåt. han ville lek hela tiden och dödade mina enda två honor. en av dom ruvade. plus att de är mycket ovanliga att få tag på.

          film på dom när dom lekte
          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


          här är en film på när det är slagsmål mellan min zebra hane och aulonocara hanen
          http://www.youtube.com/watch?v=NoWkAr6fZjY

          Jäklar vad de slogs där på den andra filmen! =O
          Vi får helt enkelt vara väldigt vaksamma på detta!
          tråkigt att de gick såpass illa för dina :-(

          Tack för tipsen =)

          Kommentar

          • DjTommy
            • October 2008
            • 321

            #6
            Alltid roligt med Malawi-burkar! Ser väldigt bra ut! Får jag säga min åsikt så hade jag skippat roten & dom konstgjorda grottorna. Glöm inte posta massor av bilder nu. :-D
            54 liter BB
            96 liter Dagis
            375 liter Malawi

            Kommentar

            • Hellsson
              • January 2010
              • 840

              #7
              Tack Djtommy: Tack! =) kul att andra gillar vårt nystartade kar =)

              Bra med lite kritik med tycker jag =) Roten den vill ju min sambo Frida ha i för malarna... det gör inte så mycket för min del.. det kanske inte upplever det Estetiska till 100% men men.. hehe
              Grottorna älskar malarna så de har man ju inte "mage" att ta bort heller =) Så det får bli lite.. vad skall man säga.. "Biotop-krockar" :P

              Må väl denna Måndag =)

              Kommentar

              • suzanne.h
                • March 2005
                • 223

                #8
                Vad är det för bakgrund du har till akvariet? Tyckte den var snygg.

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #9
                  grottor blir det ändå om man gör stenrösen. ser naturligare ut. ser så konstlagt ut när det ligger en platt sten över två större liksom. gör hellre stenrösen. Malawi är grävare så de kommer göra sina egna grottor.

                  ang grenarna så är det väl inget krav för att man har malar? jag har mal i mitt malawi men tametusan ingen gren. haha.

                  annars väldigt fint. men vill gärna se massor mer sten!

                  o bilder!

                  Kommentar

                  • Hellsson
                    • January 2010
                    • 840

                    #10
                    Ursprungligen postat av suzanne.h
                    Vad är det för bakgrund du har till akvariet? Tyckte den var snygg.
                    Visst är den =) Har haft problem att hitta den kan jag säga iaf i 60 höjd..
                    Vi hade en himla tur vi hämtade ett kar som borskänktes med två sköldpaddor (375l) och då fick vi med denna :-D Snacka om röta för vi hade verkligen letat efter den :-D

                    Kommentar

                    • Hellsson
                      • January 2010
                      • 840

                      #11
                      Jo du har säkert rätt Hannesc =) Vi är ju nybörjare så jag får skylla på de hehe
                      Får se vart det slutar... hehe har precis gjort plats för mitt 375 nu =) Skänkte bort min chiffonje så det finns plats för det karet nu =)

                      Bilder kommer så snart som möjligt =)

                      Kommentar

                      • Hellsson
                        • January 2010
                        • 840

                        #12
                        så det ser ut nu =)

                        Klicka på bilden för större version

Namn: Malawi.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,4 KB
ID: 2125811 Tycker framtiden ser ljus ut =)
                        Fiskarna mår toppen =)

                        Tjejen vägrar ta bort roten men annars är det väl bara rören som inte hör hemma..

                        Nu blir det till att spara till ett par Maison reef zebra =)

                        Kommentar

                        Arbetssätt...