skygga fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walak
    • April 2010
    • 263

    skygga fiskar

    Hej i fredags så köpte jag mina första fiskar till akvariumet så jag undrar hur länge brukar fiskarna vara skygga

    Fiskarna som jag köpte Malawi golden 6st 240l akvarium
  • Auratusen
    • March 2010
    • 874

    #2
    det kan ta några dagar (en vecka ibland). men försök inte jaga fram dom, för det blir inte bättre för det.

    Kommentar

    • walak
      • April 2010
      • 263

      #3
      nä jag låter dom vara

      Kommentar

      • walak
        • April 2010
        • 263

        #4
        Hej igen imorgon så har det gårr en vecka sen jag släppte i mina fiskar men ingen framgång dom är fortfarande lika skygga och när dom är ute och rör på sig så håller dom sig bara på den nedre delan av akvariumet är det normalt eller ska man börja fundera på om något är fel i akvariumet eller något annat.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          När det är få fiskar i akvariet är de ofta skygga speciellt om man matar lite för mycket. Om du drar ner på matningen så att de måste vara på hugget för att få i sig mat så kommer de att vara mer framme. Annars får du vänta tills du har full besättning i akvariet.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • walak
            • April 2010
            • 263

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            När det är få fiskar i akvariet är de ofta skygga speciellt om man matar lite för mycket. Om du drar ner på matningen så att de måste vara på hugget för att få i sig mat så kommer de att vara mer framme. Annars får du vänta tills du har full besättning i akvariet.
            ok men jag matar dom otroligt lite så jag har jag svårt att tro att jag matar dom för mycket men mitt otroligt lite kanske inte är otroligt lite så jag får väll dra ner på det ytligare.

            Kommentar

            • pontulf
              • November 2007
              • 480

              #7
              Har du mörk bakgrund? Eller väldigt mycket ljus?

              Dom kan bli skygga när det är för ljust. Du kan nog som kjell säger lösa problemet genom att köpa mer fisk!

              Kommentar

              • walak
                • April 2010
                • 263

                #8
                Men kan jag göra det nu då är inte det för tidigt för jag startade ju upp akvariumet för 2 veckor sedan och fiskar har varit i en vecka i dag

                Kommentar

                • Grothras
                  • July 2009
                  • 401

                  #9
                  Duborde inte köpa mer fiskar ände som du har nu.

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #10
                    Ursprungligen postat av walak
                    Men kan jag göra det nu då är inte det för tidigt för jag startade ju upp akvariumet för 2 veckor sedan och fiskar har varit i en vecka i dag
                    det är liksom inte skadligt för fiskarna att de är lite skygga just nu. vänta lite till med att köpa fiskar. men om nån vecka eller två kan du nog introducera ett par till.

                    Ursprungligen postat av Grothras
                    Duborde inte köpa mer fiskar ände som du har nu.
                    menar du just nu eller aldrig? för senare kan han lätt ha upp mot 25 fiskar i karet.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...