Hongi, grävar så det rasar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NMA
    • July 2006
    • 125

    Hongi, grävar så det rasar.

    Nu börjar jag bli lite orolig för mitt akvarium. Mina Hongi gräver så det sprutar, vilket inte är någon överaskning, men dom verkar inte ha någon självbevarelsedrift alls utan gräver så stenarna rasar åt alla håll. Hittils har dom i alla fall hunnit undan, men nu börjar jag fundera på om glaset skulle hålla om en stor sten rasar? På vissa ställen gräver dom ju ända ner till glaset...
    www.jonika.nu
  • DjTommy
    • October 2008
    • 321

    #2
    Tycker absolut du ska lägga en skiva frigolit alt. liggunderlag mot bottenglaset, sedan sand och sten. Trycket från en sten på ett par sand korn kan få glaset att spricka.
    54 liter BB
    96 liter Dagis
    375 liter Malawi

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      instämmer med Tommy här. nästan akut att göra det om du inte vill ha vatten på golvet.

      Kommentar

      • Joubert
        • June 2007
        • 108

        #4
        enklast är att börja med en tunn frigolitskiva som täcker den yta som du ska ha stenen,sen bygger du upp dom grottor du vill ha,fyll på med sand runt omkring.garanterat rasfritt desutom får man djupa och stora grottor
        // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          fast är det inte enklare att göra det ordentligt från början. se i min Malawi-tråd när jag la bytte sand o la ner liggunderlag under sanden.

          Kommentar

          Arbetssätt...