ingen lek på auloncarorna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lukas_08
    • February 2010
    • 63

    ingen lek på auloncarorna

    Hej jag undrar om det är svårt att få lek å yngel på auloncaror när dom simmar ihop med mbuna? jag får mycket lek på dom och har en hel del yngel nu. Men mina auloncaror visar inte det minsta tecken på lek humör tyvär
  • Joubert
    • June 2007
    • 108

    #2
    Tålamod är en akvarumist bästa vän.Själv hade ja ett par Trewase som pippa hela tiden dom blev som aborrens tusenbröder...Samtidigt blev mina auloncaror jävligt stressade av trewase hanen ,det hände inget alls .Tog bort dom då small det till direkt med två sorter av auloncaror....
    // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

    Kommentar

    • Lukas_08
      • February 2010
      • 63

      #3
      ok får se vad som händer när jag fyttar över allt till ett 540 liters så de får mer space

      Kommentar

      • Joubert
        • June 2007
        • 108

        #4
        Har själv ett 500 l har byggt upp grottsystem som inte rasar såg det på nätet funkar skitbra .det blir nog lugnt bara dom har någonstans att gömma sig .tar med en bild ,har till en gummi ål
        Bifogade filer
        // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

        Kommentar

        • Lukas_08
          • February 2010
          • 63

          #5
          ja jag såg det jätte fint akvarium å skönt att se en till som blandat mycket färg å sorter

          Kommentar

          • Joubert
            • June 2007
            • 108

            #6
            Allt går bara man har stort
            // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

            Kommentar

            • Lukas_08
              • February 2010
              • 63

              #7
              jo jag vet är själv i planerings stadiet att bygga ett med måtten L 250 D 125 H 80-90 = ca 2600 liter

              Kommentar

              • Joubert
                • June 2007
                • 108

                #8
                öskedrömm
                // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

                Kommentar

                • Lukas_08
                  • February 2010
                  • 63

                  #9
                  ja verkligen men kan få tag på det mesta på jobbet i frågan om pump belysning och filter och svågern är glasmästare så det är bara plats å pengar som saknas

                  Kommentar

                  Arbetssätt...