Demasoni

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JohanFridsall
    • November 2008
    • 134

Demasoni

är demasoni verkligen värd 3 fiskar av 5 i svårighetsgrad?
    köpte nämligen min för två dagar sedan och de har nu lekt .. och så snabb är inte ens en guppy... lite väl lätt lekt ändå måste jag säga.. eller hade jag sån tur så att de hade kärat ner sig redan i affären ?
  • pontulf
    • November 2007
    • 480

Ja det är dom, jag skulle satt dom på en 2:a på skalan! Har aldrig lyckats med dessa i mina akvarium.

Kommentar

• Azur
      • March 2003
      • 12946

När en fisk leker omedelbart efter inköp så beror det på att man köpt lekmogna fiskar som triggas av miljöombytet, det är egentligen inte nåt man själv kan ta åt sig äran av...

Demasoni anses som rätt svår pga att den är mycket aggressiv och ganska känslig för sjukdomar, inte för att den är svår att få att leka (är nån malawi svår att få att leka?) så tre malar i svårighetsgrad är nog rätt.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

Kommentar

• pontulf
        • November 2007
        • 480

Jag tycker den är ganska klen mot många andra mbuna

Kommentar

• ltko
          • April 2010
          • 1

Demasoni är en av mina favvisar, behandlar man den lite som Troffar med bra vatten, fiberrik kost och inte har för få av dem så funkar de bra. Dessutom är de otroligt vackra och leker bra.

Kommentar

Arbetssätt...