Palleter och mer??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gurranr37
    • February 2010
    • 54

    Palleter och mer??

    Efter jättejätte lång tvekan så har jag nu besämt mig för att skaffa västafrikanska ciklider Jag vill ha palettciklider och kanske lejonhuvudsciklider, har ni som kanske har lite bättre erfarenhet av de här tips på andra firrar som jag kan ha med de här??
    Karet är på 300 liter och har stått igång i nästan 3 veckor och jag har haft lykttetror och pansarmalar i det i 1 vecka... Hur länge till måste jag vänta innan jag kan köpa cikliderna??
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Särskilt lejonhuvud är nog inget bra sällskap till pansarmalar och mindre tetror. Med lejonhuvudsciklider skulle jag nog hellre ha större tetror, som Kongotetror, kanske nå´n Synodontis, och några pansarålar, om du vill köra den afrikanska linjen.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • gurranr37
      • February 2010
      • 54

      #3
      Men nu har jag ju köpt lykttetrorna och pansarmalarna så det är lite sent:P
      Men skulle de jag har nu funka med paletter och någon annan västafrikansk ciklid isf vilken??

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Tja, akvariet är ju rätt stort, paletter kan funka, även om de också kan vara rätt tuffa vid leken. Anomalochromis thomasi är en trevlig liten ciklid, hörde förut till samma släkte som rödcikliderna. Har själv ett par med yngel nu.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Constantine
          • September 2009
          • 431

          #5
          Ursprungligen postat av Micke_A
          Särskilt lejonhuvud är nog inget bra sällskap till pansarmalar och mindre tetror. Med lejonhuvudsciklider skulle jag nog hellre ha större tetror, som Kongotetror, kanske nå´n Synodontis, och några pansarålar, om du vill köra den afrikanska linjen.

          Håller nog med där men paletterna är en väldigt rolig fisk som man borde ha dock som sagt så blir den rätt grinig när den har yngel så du får tänka på att inte ha så mycket bottenlevende fisk, för då blir det liv i luckan
          450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
          170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

          Kommentar

          Arbetssätt...