Ja precis, eller så kan du bara ha en liten lampa i närheten av karet som släcks en stund senare!
Palettciklid - Är detta ett lekbeteende?
Kollaps
X
-
okej!
Blev ett par idagx 1000
stor och snygg hane och en lite gullig hona!
I butiken riktade jag in mej på dom som verkade vara ledarna för gruppen...Men när hon körde ner håven så försvann ju alla färger och alla såg likadanna ut....Men hanen lyckades jag hålla ögonen på och det var han med minst bitna fenor på...Men honan var nog någon annan! Jag fixade lite i karet när jag kom hem och paletterna fick komma ner efter mycket turbulens efter bilfärden :/
Så dom ilade ner till kokosnöten båda två men kom fram sen...
Hoppas dom trivs i mitt akvarium och jag ska ändra timern i morron, för man vet ju aldrig...dom kanske passar jätte bra ihop...Kommentar
-
Ojj!! Kan dom bli såå aggresiva!? :O
Men har du paletter nu också eller har du slutat med dom?Kommentar
-
Jaha, okej :P Då förstår jag!!
Men du fortsatte med afrikanska iallafall!Kommentar
-
Mina med, vi kallar honan för ravelli (hon jobbar nära ynglen) och hanen för bengt (han jobbar på dom långa bollarna). Var bara noga med att du inte släcker helt plötsligt i akvariet utan att ha ljus utanför, då dom måste få någon kvart-halvtimme innan dom tagit med sig yngel tillbaka till sin grotta.
Jag har upptäckt att mina ciklider kan klockan.Min akvariebelysning går på timer så det tänds och släcks samma tid varje dag. Varje dag ca en halvtimme innan belysningen släcks börjar de sin "promenad" hem. 5 minuter innan lampan släcks är alla ynglena i grottan.
Det är f*nimej riktigt spännande att leva!!
240 l
Kommentar
-
Jag har också lärt mig det1* 540 liter med SA/CA ciklider
9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm
www.tvspel.ifokus.seKommentar
-
Jag lånar din tråd. vad gör jag för fel? mina vill inte ratatajtan
Köpte en ny snygg hona till min hane, och han verkar väldigt på och har färgat ut sig otroligt, men inget händer. De bor i ett 720l.Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
testat att göra vattenbyte? Sänkt tempen lite?1* 540 liter med SA/CA ciklider
-
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
Testat med vattenbyte då? Låt vattnet "droppa" ner så det blir lite regnlikt, kan fungera1* 540 liter med SA/CA ciklider
-
ja de är jämt där man ska hålla på, och mångamånga gömställen har de, men inget rör...kan det vara något?
Får moblera om karet lite. Kanske man hittar de två malarna man en gång i tiden slängde ner i karet.Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
Kommentar