Moorilek....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnikaMo
    • November 2008
    • 198

    Moorilek....

    Hej har två malawikar ett på 190 lit och ett på 250 lit.
    Har nog lyckats bra för mitt Red top Chilumba par leker ofta och även Viktoria zebran.
    Nu till min fråga för äntligen har mitt Moori-delfin par lekt.
    Hur länge har ruvar hon med dem i munnen?? Det står ej på Zoopets sida.... Bara att hon lätt spottar ut ynglen vid förflyttning till yngelkar...

    I yngelkaret går just nu chilumbahonan, men hon kanske hinner släppa ut sina yngel innan Moori har ruvat färdigt....
    Vore kul att lyckas här med.. A.
  • pontulf
    • November 2007
    • 480

    #2
    Vet inte hur länge hon håller, runt 20 dar som dom andra tror jag?
    Om hon släpper i håven kan du släppa i ynglen ändå, red top honan kan ta upp dom och ruva på dom tills dom kläcks
    Sen ett tips är att fånga fisken så sent som möjligt, bara ett par dagar innan ynglen kläcks då ska det inte vara några större problem för ynglen att överleva

    Mvh

    Kommentar

    • pontulf
      • November 2007
      • 480

      #3
      20-25 dagar:

      Kommentar

      • AnnikaMo
        • November 2008
        • 198

        #4
        Tack.....ska bli spänande..A.

        Kommentar

        • malawifisken
          • August 2008
          • 969

          #5
          Hej.
          Jag brukade alltid fiska upp mina ca 15dagar efter lek o flytta dom till yngel kar o sedan låta hehhe spotta när det va dax. Dom tillfällerna som det redan va yngel i yngelkaret så tog jag upp henne 18dagar efter lek och hjälpte henne att spotta ut dom och sedan tillbaka i det riktigt karet igen. men dom gånger dom spottat själva har det som sagt tagit mellan 20-23dagar.
          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

          Kommentar

          Arbetssätt...