Stökiga malawis.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bjornsson
    • January 2008
    • 480

    Stökiga malawis.

    Har 6 johanni och 6 hongi ett ett kar på 222L Och de stökar till nå alldeles hemskans mycket =)

    Nu knappt en vecka efter att de fått flytta in så är inget sig likt, de skyfflar runt sand som om de skulle ha betalt för det, är dom så eller är det för lite gömslen åt dom
    Bifogade filer
    Senast redigerad av bjornsson; 18 February 2010, 17:40.
    200L Nystart
  • tetraodonfeber
    • May 2007
    • 336

    #2
    såna är malawi ciklider. gräver och gräver.
    Malawi

    Kommentar

    • pontulf
      • November 2007
      • 480

      #3
      Dom gräver revir, det är det som är roligt med dom. Det är där inne i grottorna ynglen ofta blir till. Du har lite sten till dom tycker jag för att vara malawi kar

      Kommentar

      • Rooster
        • March 2006
        • 1468

        #4
        Kan trösta dig med att de gräver oftast mest i början, det brukar avta efter ett tag.
        Fish for Life!!!

        Kommentar

        • pontulf
          • November 2007
          • 480

          #5
          Jag förstår inte varför det ska vara dåligt att dom gräver?:O Jag tycker det är skitkul att dom gör något, inte bara är där och simmar

          Kommentar

          • Crappy
            • November 2005
            • 38

            #6
            Jag tyckte också att det var roligt när min Johannisar grävde och levde om. Alltid något att titta på, slagsmål, honor som tuggade eller grop-grävar-projekt!

            Mina hanar (hade 3 st med 9 honor) var så elaka att det slutade med att det bara fanns en överlevare. Han blev stor, mörkblå och väldigt vacker. Sedan växte han söner upp och dem accepterade han betydligt bättre.

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              tycker det är kul när de gräver. de jobbiga är bara att allt grus hamnar längst fram i karet. inte så snyggt. allat blir ju vänt på "fel håll", dvs högt där fram o lågt därbak.

              Kommentar

              • pontulf
                • November 2007
                • 480

                #8
                Jag tycker det är ganska vackert om det inte lägger sig mot rutan, är det ojämn botten ser det naturligt ut.
                Jobbigt kan det vara om dom gräver under en sten som håller upp alltihop, då välter hela skiten!

                Kommentar

                Arbetssätt...