Vilka ciklider i 290 liters?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gurranr37
    • February 2010
    • 54

    Vilka ciklider i 290 liters?

    Jag har precis fått hem mitt nya 290 liters akvarium men behöver lite hjälp med fisk valet. Jag vet att jag vill ha någon sorts ciklid men jag bryr mig vilken världsdel de kommer ifrån men jag vill ha roliga lättskötta och färgglada ciklider.
    väldigt tacksam för tips
  • pontulf
    • November 2007
    • 480

    #2
    Malawi ciklider, jag skulle satsat på Aulonocara släktet ifall du vill ha färggladare fiskar.
    Titta här på bilder och googla namnet sen, då får du reda på vad den behöver

    Kommentar

    • gurranr37
      • February 2010
      • 54

      #3
      ingen annan??

      Kommentar

      • malawifisken
        • August 2008
        • 969

        #4
        Apistogramma är väldigt fina och trevliga, går bra att ha ihop med fjärilciklider som också är väldigt vackra
        Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av malawifisken
          Apistogramma är väldigt fina och trevliga, går bra att ha ihop med fjärilciklider som också är väldigt vackra
          Nöj er med att ge tips på afrikanska ciklider eftersom endast dessa skall behandlas i denna kategori
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...