hur "strömt" vill Hongin ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bjornsson
    • January 2008
    • 480

    hur "strömt" vill Hongin ha?

    Har startat ett 102L med 6stHongi i och har en pump på 700L/h, men tycker det verkar lite väl strömt, hur strömt vill de ha?
    200L Nystart
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Ursprungligen postat av bjornsson
    Har startat ett 102L med 6stHongi i och har en pump på 700L/h, men tycker det verkar lite väl strömt, hur strömt vill de ha?
    De behöver inte ha det särskilt strömt, däremot är god syresättning av vattnet ingen nackdel när man håller malawifisk. Vad du kan göra är att antingen dra ner "sprutten" lite, och/eller sätta på en liten plastdetalj som gör att du kan vinkla utblåset uppåt mot vattenytan vilket drar ner mer O2 i vattnet + att det inte blir lika turbulent i mitten och underregionen av karet.
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • bjornsson
      • January 2008
      • 480

      #3
      Jag har en luftpump och en slang i botten som det bubblar lite ifrån så de syresätter väl lite misstänker jag?
      Ska även leta fram den där grejen som man kan vinkla "strålen" med och montera den.
      200L Nystart

      Kommentar

      • bjornsson
        • January 2008
        • 480

        #4
        Kör vidare på min gamla tråd här.

        Ungefär vilken sprutt ska man i ett kar på 222L?
        Har tittat på två olika, en som är mellan 350-700l/h och en som är från 1000-2000l/h

        Eventuellt som kommer jag ha två st i karet så då borde det väl räcka med dom två mindre? En som sitter i en filtermodul från BTN och den andra kommer också sitta i en filtermodul men tillsammans med en doppvärmare.

        Har "hongi" som går och väntar på att karet ska bli klart och kommer nog att sätta i ett gäng "red zebra" senare.
        Senast redigerad av bjornsson; 09 February 2010, 09:34.
        200L Nystart

        Kommentar

        Arbetssätt...