Dominant Palettjej

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Brännmanet
    • August 2007
    • 46

    Dominant Palettjej

    Hejsan!

    Har skaffat ett palettpar idag. De är en mörkare odlingvariant, honan mörkare grå än hannen och hennes mage är ordentligt röd och tjock. Allt verkar upplagt för lek, men hon jagar ständigt iväg hannen och verkar ha intagit karets vänstra del som revir. Jag förstår ingenting.

    Brukar honorna göra såhär? Min erfarenhet är att hannarna är de mest dominanta? Och borde hon inte vara extra kärvänlig nu när hon är fullproppad med ägg?

    Tacksam för svar!
    -En kvinna utan en man är som en fisk utan en cykel-
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Sånt händer ibland. Jag skulle nog ha gett dem lite tid så skall det nog lösa sig skall du se. Om de är nya är det stor sannolikhet att de inte parat ut än och då är det förståeligt att en av dem (även om det brukar vara hanarna som är "surgubbar") är lite ilsk. Ha bara lite koll på dem så att det inte går över styr, sök gärna vidare här på forumet ofta har frågan redan diskuterats och besvarats tidigare här på zoopet.
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • Peter1904
      • February 2003
      • 1079

      #3
      Inte ovanligt. Hannen fattar nog efter ett tag vad han ska göra.

      Hur stor är hannen?

      Kommentar

      • Brännmanet
        • August 2007
        • 46

        #4
        Okej ja hon har inte helt färgat ut sig så kanske är hon bara lite osäker. Hans räder är på plats men hennes lite otydliga fortfarande. De är ungefär lika stora. Honan lite bredare naturligtvis men annars jämna...

        Men just nu verkar han väldigt väldigt hunsad, simmar baklänges undan så fort han ser henne komma. Men jag får väl hålla tummarna antar jag
        -En kvinna utan en man är som en fisk utan en cykel-

        Kommentar

        • Peter1904
          • February 2003
          • 1079

          #5
          Se till att det finns gömställen och siktbarriärer så går det nog bra.

          Hannarna är normalt större än honorna så om han bara är lika stor så kanske han är lite för ung än så länge.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ibland kan honorna vara lite griniga, särskilt om hon anser att hanen är för liten. Jag köpte en ny hane efter att den förra dog, och han är lika lång som honan (som är en biff), men mycket smalare, och hon jagade honom lite först. Men hon var i lektagen när den andra hanen dog, så senast jag kollade försökte hon locka den lilla hanen till sig, men han simmar mest runt och verkar ointresserad.

            Är du säker på att det är en hane och en hona? Kan vara två honor. Paletter är visserligen lätta att se skillnad på, men det vore inte första gången en affär har tagit fel.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Brännmanet
              • August 2007
              • 46

              #7
              Ja kanske är det som är problemet att han är lite liten... Men jag är säker på att det är en av varje, ser själv skillnad
              -En kvinna utan en man är som en fisk utan en cykel-

              Kommentar

              • Brännmanet
                • August 2007
                • 46

                #8
                Jag bytte in den lilla killen och skaffade min palettjej en riktig karlakarl. Hon vek sig som en banan för att visa sin stora mage och sprakade i färg så fort jag stoppade ner påsen med honom i karet. Nu följer hon honom med stooooooort intresse medan han gör sig hemmastadd. Besvarar hennes flirt lite då och då men inte alls med samma intensitet som hon. Kanske gillar svårfångade brudar?

                Vi får se hur det går.
                -En kvinna utan en man är som en fisk utan en cykel-

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Ursprungligen postat av Brännmanet
                  Jag bytte in den lilla killen och skaffade min palettjej en riktig karlakarl. Hon vek sig som en banan för att visa sin stora mage och sprakade i färg så fort jag stoppade ner påsen med honom i karet. Nu följer hon honom med stooooooort intresse medan han gör sig hemmastadd. Besvarar hennes flirt lite då och då men inte alls med samma intensitet som hon. Kanske gillar svårfångade brudar?

                  Vi får se hur det går.
                  Hehe Min stora biff till hona verkar ha accepterat den lilla hanen nu, hon visar upp sig lite för honom, och han spänner ut fenorna lite, men inga extravaganser direkt.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Brännmanet
                    • August 2007
                    • 46

                    #10
                    Haha Hon försökte lite med det igår men han var mest rädd och låg under pumpen bland växerna och tryckte. Var väl mest "hålla handen" stadiet för honom Men känns väldigt lovande detta! Han städar och inspekterar grottan. Riktigt fina tillsammans med alla färger är de!
                    -En kvinna utan en man är som en fisk utan en cykel-

                    Kommentar

                    Arbetssätt...