Enigmatochromis lucanusi (Pelvicachromis sp "blue fin")

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    Enigmatochromis lucanusi (Pelvicachromis sp "blue fin")

    Hej är det nån här som har nån erfarenhet av eller tillochmed fått lek på Enigmatochromis lucanusi (den som tidigare hette Pelvicachromis sp "blue fin") (finns under artbeskrivningen här på zoopet)?
    Fish for Life!!!
  • pontulf
    • November 2007
    • 480

    #2
    Det jag vet iaf är att det är honan som är mest utfärgad och att storleken är 10 cm för hanar och avsevärt mindre för honor. Är inte detta en ganska populär fisk egentligen? Skapa en ny tråd i projekt tråden och säg att du vill skaffa sådana, då borde du får svar

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3
      Ursprungligen postat av pontulf
      Det jag vet iaf är att det är honan som är mest utfärgad och att storleken är 10 cm för hanar och avsevärt mindre för honor. Är inte detta en ganska populär fisk egentligen? Skapa en ny tråd i projekt tråden och säg att du vill skaffa sådana, då borde du får svar
      Ja honan är ju mkt grannare. Njae den är inte så värst populär eller vanlig. På zoomässan i kungsbacka har han dem så det är inga problem att få tag på dem just nu (förutom om de inte har några par kvar, fanns bara 2 honor när de sattes ut i butiken), men jag undrade som sagt mest om nån här har nån erfarenhet av dem, och vad gäller lek antar jag att det är liknande som för andra "paletter", även om det skiljer otroligt mkt i svårighetsgrad när det gäller odling och "uppdragning" av yngel/rom/ungfisk hos Pelivachromis (som ju denna förut tillhörde om jag fattat rätt).
      Men tack för tipset!
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      Arbetssätt...