Vem har befruktat min Socolofi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Corran
    • March 2009
    • 12

    Vem har befruktat min Socolofi?

    Har ett 300 liters Malawikar med lite olika arter. För ca en månad sen dog min praktfulla Socolofihanne som tillsammans med min Socolofihona fått flertalet kullar.
    Idag upptäckte jag till min förvåning att Socolofihonan tuggar. Vem kan ha befruktat henne? I karet går också en Lombardoihanne, 1 goldenhanne, 1 C Moorihanne, 1 Msobohanne och en Hongihanne. Kan någon av dessa ha befruktat henne eller är det obfruktade ägg hon bär på?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Alla de arter du har kan ha befruktat socolofi-honan. Har man singelfiskar så brukar det oftast resultatet bli korsningar
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • pontulf
      • November 2007
      • 480

      #3
      Som kjell skriver blir det lätt korsning. Du ser nog ganska tydligt vem som är befruktaren när ynglen föds, då dom har båda föräldrarnas färger...

      Kommentar

      • Corran
        • March 2009
        • 12

        #4
        Tack för snabba svar. Detta har aldrig hänt mina fiskar tidigare då de alltid haft en eller flertalet partners av samma art. Vill dock inte ha några hybrider. Kanske blir det inte så många kvar efter att naturen haft sin gång. Brukar låta mina honor gå kvar i karet och det brukar bara resultera i fåtalet yngel. Vad brukar ni göra med korsningar?

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          #5
          De blir mat eller avlivas kan verka hänsynslöst men bastareder är inget att sträva efter.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • tetraodonfeber
            • May 2007
            • 336

            #6
            Ursprungligen postat av lillfrasse
            De blir mat eller avlivas kan verka hänsynslöst men bastareder är inget att sträva efter.
            men det är ändå liv det med grymma människa!!!
            Malawi

            Kommentar

            • pontulf
              • November 2007
              • 480

              #7
              Jag lånar tråden lite, min red top chilumpa hona parade sig med en hane maingano tror jag det var. En hane har jag kvar idag som är riktigt snygg faktiskt

              Kommentar

              • zoomi
                • August 2004
                • 829

                #8
                Mudbloods!

                Kommentar

                Arbetssätt...