Arter som passar ihop.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kisper
    • December 2008
    • 9

    Arter som passar ihop.

    Vilka andra arter från malawisjön kan tänkas passa ihop med våra 2+3 Tramitichromis intermedius?
    Är det okey att exempelvis ha Otopharynx Kastanjevinsläktet
    simmandes i samma kar? Finns risken att dessa firrar kan tänkas para sig med varandra? (Jag är inte intresserad av blandraser i karet)

    För övrigt någon som har något tips om vackra färggranna firrar som inte är hybrider, såsom Röd Rubin etc...
    För övrigt ska de simma tillsammans i ett 720 l akvarium....
    Senast redigerad av Kisper; 22 December 2009, 21:50. Anledning: Försökte förminska den kopierade texten på artnamnen, men utan resultat...det gick ej :- (
  • pontulf
    • November 2007
    • 480

    #2
    Borleyi tycker jag är en mycket fin fisk, men lite för vänlig tycker jag.
    Rostratusen är ännu finare och roligare att ha, den är vänlig den med. Men leken är hur rolig som helst att titta på, man ser verkligen dom stora äggen. Jobbiga är väl när man ska fånga en ruvande hona att den gräver ner sig i gruset, kan va väldigt svårt att hitta den då! Tyvärr så är denna fisk dyr och inte så vanlig

    Kommentar

    • Kisper
      • December 2008
      • 9

      #3
      Tack pontulf - Vilka vackra fiskar du nämnde, men jisses så stora!!! Åtminstone Rostratusen som blir mellan 25-30 cm!!! kan nog bli lite väl mastigt om man ska ha en grupp om 5-6 st... :-S

      Men visst var rostratusen vacker!

      Kommentar

      • pontulf
        • November 2007
        • 480

        #4
        Jag har en grupp på 5 individer i mitt 650 L kar. sen tar det ett jävla tag innan dom blir så stora! Det fanns en rostratus i en zoo affär jag var i för några år sedan, den var på 25 cm priset på den var 475 kr. Den var så dyr för att det tar några år att få den så stor, jag har inte lyckats få dom större än 20 cm! Men då får dom kullar på 100-150 yngel riktigt skoj att se när honan vaktar dom, knackar på rutan och alla simmar in i munnen igen! lycka till med fiskarna iaf

        Kommentar

        Arbetssätt...