Golden + Ps socolofi ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tomtebolycka
    • November 2009
    • 59

    Golden + Ps socolofi ?

    Någon som har åsikter om kombinationen?

    Har precis startat upp ett kar på 125l och drömde om golden + demasoni. Efter att ha läst och läst och känt efter ett tag så väljer jag att avstå från den ursnygga demasonin. Jag inser att karet är för litet för att de ska må bra och inte ha ihjäl varandra. De på butiken rådde mig att köpa 10 demasoni på ett bräde men det känns som ett dyrt experiment i ett allt för litet kar.

    Så då hittade jag socolofi. Då har jag två köttätare men vad jag förstår äter socolofin även alger (allätare). Räcker det eller bör jag ha en ren växtätare?

    Åsikter om antal och fördelning mellan arterna? Förslag på fler eller andra arter till samma kar. Malar. Behöver alla tips jag kan få. Nybörjare

    Längtar så efter firrarna nu!
  • endymion
    • October 2006
    • 680

    #2
    4-5 fiskar av varje sort kan nog fungera men helst skulle du upp lite till i akvariestorlek. Könsfördelning på dessa arten spelar ingen som helst roll.

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Golden och socolofi är en helt ok mix, men karet är lite för litet för en tredje art...det blir lite fisksoppa över det då. Som algätare kan du ha en ancistrusmal av hygglig storlek.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • tetraodonfeber
        • May 2007
        • 336

        #4
        själv har jag golden och socoliffi tillsammans. men tycker ps. socoliffi är på tok för agressiv. enligt mina erfarenhetar tycker jag dom är helt klart en av det mest agressivaste mbunorna. har testat att byta ut hannen 2 ggr. men det har inte hjälpt, men en del säger att det är olika imellan olika individer. det får du pröva dej fram.
        har hollt på med malawi i ungefär 5 år. har 14 kar och lite uppfödning. mvh.
        Malawi

        Kommentar

        Arbetssätt...