Viktoria ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anders
    • January 2002
    • 4

    Viktoria ciklider

    Har funderat på att köra lite Viktoria ciklider igen.Är importen av VF ciklider fortfarande i träda? eller var får man tag i fina djur från ej korsade stammar?
    tacksam för svar.
    Anders

  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det var rätt länge sedan som jag såg VF Viktoria-ciklider i handeln. Hyfast urval av Viktoria-ciklider här i Göteborgstrakten har i alla fall Nols Ciklidhobby, som du hittar bland akvarieaffärena på denna sida. I Stockholm har jag för mig att Akvarielagret har ett hyfsat urval.
    De lämnar också rabatt till medlemmar i Nordiska Ciklidsällskapet om du är med där - för info om detta klicka upp www.ciklid.se och kolla kartan över ciklidaffärer på första sidan.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell Fohrman

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Anders
      • January 2002
      • 4

      #3
      Tack kjell för ett snabbt svar. Nol ciklid hobby har ju en del fina odlade djur.Men jag bor ca 50 mil från Göteborg.Akvarie lagret verkar ha slutat med V-ciklider. Får hoppas på fler svar.
      mvh
      Anders

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Hej igen Anders,
        Tydligen ingen annan som vet. Har du ställt denna fråga på ciklid.se?
        Det är betydligt fler ciklidfans som läser den sidan och därmed fler som kan tipsa dig om det finns viktoria-ciklider i fler affärer i Sverige.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...