forslag till ciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ericholmberg
    • November 2009
    • 11

    forslag till ciklid

    hej jag ska kopa ciklider nasta vecka och jag undrar om n[gon vet n[gon ciklid som l'tt l'gger rom. jag har ett 110L akvarium
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Lägger någon ciklid inte rom?
    I ditt fall skulle jag nog satsa på någon snäckskalslekare.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Erik.M
      • August 2009
      • 144

      #3
      Palettciklider är väldigt lätta att få lek med men de blir väldigt aggressiva när de har rom och yngel, så alla fiskar som simmar för sakta och inte hinner flyr dör. Men de är fina ciklider
      Mvh Erik.M

      Kommentar

      • DaRe

        • June 2009
        • 2227

        #4
        Finns massor att välja mellan kolla råden ovan annars har du alla dvärgciklider. Bästa tipset tycker jag är att söka i artregistret och filtrera på din akvariestorlek 80cm? och sedan gå igenom de olika cikliderna som finns uppradade i sökalternativen.
        Checking out...

        Kommentar

        • Rooster
          • March 2006
          • 1468

          #5
          Ursprungligen postat av Ericholmberg
          hej jag ska kopa ciklider nasta vecka och jag undrar om n[gon vet n[gon ciklid som l'tt l'gger rom. jag har ett 110L akvarium
          Rekommenderar nån fredlig art i pelvicachromis-släktet (palettciklider). Andra hyffsat lättskötta lättlekta fiskar är kurvcikliden och bågfensciklider.
          Fish for Life!!!

          Kommentar

          • M-L
            • September 2009
            • 183

            #6
            Kakadua ciklid tycker jag är helt ok. Av västafr är N transvestitus kul, eller Pelvichromis subocellatus (stavning?) har alla dessa själv (inte i samma kar). Kan inte fota fisk men en subocellatus.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Subbarna är trevliga, det håller jag med om och även jag har ett par sådana i ett 125-liters kar.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...