Palettciklider Hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ericholmberg
    • November 2009
    • 11

    Palettciklider Hjälp

    jo det är så att jag har två palletciklider som jag tror håller på att leka honan "skakar" intill hanen och böjer sig. är det lek då?
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Ursprungligen postat av Ericholmberg
    jo det är så att jag har två palletciklider som jag tror håller på att leka honan "skakar" intill hanen och böjer sig. är det lek då?
    Alldeles säkert
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      Det är lek på G om inget annat så låt dom vara i fred och avvakta så har du lite palletyngel om ett tag förhoppningsvis
      Dom är så otroligt snygga i färgerna när dom är i lekdräkt.
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • Ericholmberg
        • November 2009
        • 11

        #4
        Hur lång tid kan det ta från lekens start till själva romläggningen? och hur ska man sköta ynglen? glad fö svar

        Kommentar

        • Erik.M
          • August 2009
          • 144

          #5
          Ursprungligen postat av Ericholmberg
          Hur lång tid kan det ta från lekens start till själva romläggningen? och hur ska man sköta ynglen? glad fö svar
          Hur lång tid det tar tills det kommer yngel vet jag inte riktigt men först kommer du att märka det på att honan är i sin grotta nästan hela tiden.
          Paletter är väldigt lätta att få yngel med så du behöver inte göra något speciellt med ynglena för föräldrarna sköter om de så bra. Fast om ca en månad efter att det kommit yngel kommer föräldrarna leka igen och överge ynglena, då kan det vara bra att flytta ynglena till ett eget akvarium.

          Lycka till!
          Mvh Erik.M

          Kommentar

          • Ericholmberg
            • November 2009
            • 11

            #6
            nu st[r hanen i en grotta och honan i andra h;rnet har st[t s[ ett tag nu. 'r det normalt i leken

            Kommentar

            Arbetssätt...