Osäkerhet angående ett ciklidpar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lus
    • March 2009
    • 4

    Osäkerhet angående ett ciklidpar

    Hej. Har inskaffat mig ett 120 liters akvarium. När jag flyttade mina tidigare fiskar från mitt 35 liter kar, fick jag någon felaktig bakterieflora i det nya karet och alla fiskarna dog en efter en. Nu har jag kört någon rengöring och lämnat vattenprov till djuraffären efter ca 2 veckor. Allt såg bra ut på provet. Nu är det dags att börja på ny kula i alla fall. I måndags köpte jag mig ett, vad jag tycker det ser ut som, palettciklidpar. Men dom verkar inte lägga någon notis till den dyra maten jag köpt. Maten är små kulor som flyter på ytan, men ingen av fiskarna verkar ens titta efter den. Kan det vara så att dom behöver några ytterligare dagar att vänja sig vid det nya karet?
    Fråga nummer 2: hur länge klarar dom sig utan att jag ska behöva vara orolig?

    Djupt tacksam för svar!
    //Lus
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    #2
    Köp heller ett flingfoder, som sjunker efter ett litet tag. paletter ( om det är sånna) går sällan upp till ytan och äter.

    I värsta tänkbara fall så kan de klara sej upptill en vecka utan mat...
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


    Kommentar

    • Lus
      • March 2009
      • 4

      #3
      Tack för ditt svar Kan det vara så att dom fortfarande känner sig osäkra på mijön? Så det är därför dom inte äter.

      Kommentar

      • Atlas-Generalen
        • November 2009
        • 31

        #4
        Å har du köpt granulat! De matar jag mina paletter med och de funkar bra! De kan tänkas att bitarna är för stora för fiskarna, dom brukar äta endå. Annars kan du krossa bitarna och se mo de sjunker, fiskarna äter gärna på botten och speciellt om de är osäkra på den nya miljön! Annars kan du köpa granulat med mindre bitar eller mata med flingor!

        Hoppas att något funkar och att dina fiskar snart vänjer sej!
        /MVH Generalen!

        Kommentar

        • Lus
          • March 2009
          • 4

          #5
          Jag var faktiskt och köpte mig ett paket med röda mygglarver efter jobbet idag. Har sett att honan har ätit i alla fall, men hanen gillar att gömma sig. Nu vet jag att en av dom inte kommer sväla

          Tack för svaren!

          Kommentar

          Arbetssätt...