Bästa fodret till unga Leleupi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markus1984
    • November 2008
    • 2606

    Bästa fodret till unga Leleupi?

    Köpt hem ett ungt par Leleupi, så pass unga så vi inte är 100% säkra på könen....testade med röda mygg men det ratades ...

    Vill inte hälla på massor med mat då akvariet är nystartat......så nåt bra tips på vad jag kan göda dom med?

    Mvh

    M
    Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Ursprungligen postat av Markus1984
    Köpt hem ett ungt par Leleupi, så pass unga så vi inte är 100% säkra på könen....testade med röda mygg men det ratades ...

    Vill inte hälla på massor med mat då akvariet är nystartat......så nåt bra tips på vad jag kan göda dom med?

    Mvh

    M
    Kan hända att jag berör ett kontroversiellt ämne här men röda mygglarver är inte ett bra foder öht. Det är allergent, luktar väldigt illa och fodermässigt finns det många bättre alternativ. Vet inte hur stora dina apelsiner är (jag antar att det apelsinciklid du har) men smått frysfoder som cyclops (om de är mkt små) och artemia, cyclops och övriga mygglarvssorter (svarta och vita) om de är lite större.
    Precis, mata mkt sparsamt. Ett bra tips är att fråga zoohandlarn (om du köpt dem i butik) vad h*n brukar ge dem. Brukar vara ett bra tips mer eller mindre oavsett ciklidart och storlek på individerna.
    Lycka till!
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • Markus1984
      • November 2008
      • 2606

      #3
      tackar=)
      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

      Kommentar

      Arbetssätt...