Fiskköp på onsdag, tips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #16
    Ursprungligen postat av malawifisken
    Du kan ju inte bara anta att han skall köpa små yngel o starta det med. Många affärer säljer ju fullvuxna djur också. Du skrev ju innan att han skall starta med en av dom 3 sorterna och sedan efter en månad släppa i dom andra 2 sorterna. Nu skrev du:

    Däremot håller jag med om att det inte är lämpligt att släppa ner några få nykomlingar i ett redan etablerat akvarium.

    Undrar vilket av det man skall lyssna på
    Yesska skrev ovan
    rätt små och svårt kanske att se kön på
    så då utgick jag från det.
    Vad gäller det övriga så handlade det om könsmogna fiskar, vilket detta uppenbarligen inte handlar om (då kan man se könsskillnad) och inte heller några få (han skull ju köpa rejäla grupper av de 3 arterna - annars blir det rätt lite fisk i akvariet).
    Dock verkar ju detta nu inte längre stämma enligt Yesskas förra inlägg - men det visste inte jag då.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 19 November 2009, 21:45.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Yesska
      • July 2009
      • 140

      #17
      Saken var att de hade pyttesmå golden (typ 3 cm) och så dessa lite större mari gold. Så jag vågade inte köpa dem ihop, tänkte att de små golden kanske blir totalt mobbade av de större fiskarna. Så jag har nu dessa fem mari gold, och ahr inrett med ca sex stycken grottor. När jag sedan hittar några andra ciklider i passande storlek tex Golden, eller delfinciklid, så ska jag samtiigt köpa till mer grottor och möblera om. Vad jag har läst också så är Mari gold inte så värst revirhävdande utan rätt snälla, och det är ju golden också.

      Förresten... jag är ingen han, utan en hon. =)
      160l asien gurami projekt

      Kommentar

      Arbetssätt...