Skygga paletter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lowa
    • February 2008
    • 595

    Skygga paletter

    Skaffade ett par paletter till mitt 54 liters. Hade nån guppy kvar sen förut som de höll på å mobba sönder å var väldigt aktiva. Flyttade bort de andra fiskarna så nu r de ensamma med två små malar. Nu så är de istället väldigt skygga och syns så gott som aldrig. Ska man skaffa fler? Eller bara vänta?
    180l Guldfisk
    220l clarias
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    De har inte grävt under en rot eller sten? Isf är det lek på gång.
    Har de inte gjort det så är det bara att vänta tills de känner sig mer hemma i karet och visar sig mer nu när de är själva.
    Fler ska du definitivt inte skaffa då även ett enda par i ett 54 liters är lite för mycket.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Lowa
      • February 2008
      • 595

      #3
      Då de fanns andra små fiskar som de kunde mobba då var de framme och var fina i färgerna och var i sina grottor, men ni så gömmer de sig mer bakom en rot, gräver inte å hanen är helt grå. Så det är knappast lek just nu.
      180l Guldfisk
      220l clarias

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Jag skulle nog fundera på att flytta dem till ett lite större kar och komplettera med lite fler fiskar i karet. På det viset får de större anledning att hålla sitt revir, då jag märkt att de gärna blir lite lata och inte lika lekglada om de går själva i karet.
        Det funkar med ett gäng stimfiskar och /eller en grupp Corydoras som objekt, då de oftast bara jagar bort dem från sitt revir utan att skada dem.
        Sköt även vattenbytena exemplariskt, och byt gärna ibland med lite kallare vatten samt möblera om lite i karet, det kan lura dem att det är regnperiod och då dags att sätta igång med lek.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Lowa
          • February 2008
          • 595

          #5
          ja har inte tillgång till ett större kar så de lär vara kvar där i, hade ett par pansarmalar där i som de höll på å jaga sönder. de från djurbutiken tipsade själva om att denna fisk kan hållas i en 54 så då tog jag det.
          180l Guldfisk
          220l clarias

          Kommentar

          • Lowa
            • February 2008
            • 595

            #6
            Nu så ser jag att det ligger en hög me grus utanför en av kokosnötterna, snart så dyker ett paletthuvud upp å spottar ut mer. Positivt antar ja? Det är honan btw.
            Skulle man kunna lägga till nå småfisk som typ..Zebror?? För att liva upp det lite, eller?
            180l Guldfisk
            220l clarias

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Då behöver du inte göra annat än sitta framför karet och rulla tummarna...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Lowa
                • February 2008
                • 595

                #8
                ska ja ta det som ett ja ellerr nej angående småfisk? ^^''
                Sitter framför akvariet gör ja hela dagarna, det står på skrivbordet bredvid dataskärmen :P
                180l Guldfisk
                220l clarias

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Ta det som ett nej, så länge iaf.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Lowa
                    • February 2008
                    • 595

                    #10
                    hehe ok :P
                    180l Guldfisk
                    220l clarias

                    Kommentar

                    Arbetssätt...