Malawiyngel, bilder och film. Ahli (sciaenochromis fryeri)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikey13
    • October 2007
    • 465

    Malawiyngel, bilder och film. Ahli (sciaenochromis fryeri)

    Tänkte lägga upp en bild och en liten film på mina 3 dagar gamla fryeri-yngel och passa på att fråga om honan kan utgöra någon fara för ynglen? tänkte ifall hon får för sig att äta upp dom?

    Klicka på bilden för större version

Namn: P1050755.jpg
Visningar: 1
Storlek: 80,9 KB
ID: 2179513
    15 st yngel har jag räknat till

    Klicka på bilden för större version

Namn: P1050763.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,3 KB
ID: 2179514
    Stolt moder

    Klicka på bilden för större version

Namn: P1050776.jpg
Visningar: 1
Storlek: 121,0 KB
ID: 2179515
    Nästan lika stolt fader

    youtubelänk till liten film:
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
    __________________________________________
    Mitt 720L projekt
    375L Inbyggt i väggen-projekt
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Är tyvärr inte rätt person att svara på din fråga men tänkte bara säga att det var kul att du lagt ut bilder och film på de små. Grattis till tillökningen! alltid kul när det rör sig om lite "ovanligare" fiskar åtminstone map på att de fått yngel. är ju inte varje dag man ser sådana här yngel (=
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • mikey13
      • October 2007
      • 465

      #3
      Tack för det
      tycker själv att det är jätteskoj att ha fått yngel av dom, det är dessutom första gången jag fått yngel som överlevt. Har haft rom från några andra fiskar, men den har blivit uppäten av andra fiskar. Det var lite lättare nu när jag bara kunde flytta honan som munruvade. Vet inte alls hur vanligt det är med yngel av dessa fiskar, men eftersom ingen har kunnat svara på mina frågor tidigare så kanske det inte är helt vanligt i alla fall.
      Sen hoppas jag bara att man kan bli av med fiskarna när dom blir lite större, har ju inte plats för alla men jag kommer definitivt att spara några av dom
      __________________________________________
      Mitt 720L projekt
      375L Inbyggt i väggen-projekt

      Kommentar

      • DaRe

        • June 2009
        • 2227

        #4
        Coolt, riktigt snygga föräldrar.

        Vilka vattenvärden har du i karet med ynglen? Hur matar du dem?
        Checking out...

        Kommentar

        • mikey13
          • October 2007
          • 465

          #5
          Ursprungligen postat av Dre
          Vilka vattenvärden har du i karet med ynglen? Hur matar du dem?
          Under mina 4 år som akvarist så har jag endast kollat nitrit i mina akvarium, mina vänner som har akvarium säger att vi har bland det bästa vatten man kan ha i landet, inga tillsatser tydligen.
          Så jag har faktiskt aldrig kollat ph eller andra värden någonsin och det har alltid fungerat bra för mig
          Så jag kan därför inte svara på vilka värden jag har.
          Ynglen mår dock prima och växer för varje dag.

          Jag matar den med flingfoder som jag ser att dom äter, smular ner det i väldigt små bitar, sen har dom även fått lite fryst artemia. Har även en burk med sera micron som dom får av.

          Jag frågade lite i en tråd tidigare hur jag skulle sköta mina yngel, men fick dessvärre inga svar så jag kör på som jag känner att det känns rätt
          __________________________________________
          Mitt 720L projekt
          375L Inbyggt i väggen-projekt

          Kommentar

          • dreaddy33
            • November 2009
            • 1

            #6
            yngel!

            Ursprungligen postat av mikey13
            Tack för det
            tycker själv att det är jätteskoj att ha fått yngel av dom, det är dessutom första gången jag fått yngel som överlevt. Har haft rom från några andra fiskar, men den har blivit uppäten av andra fiskar. Det var lite lättare nu när jag bara kunde flytta honan som munruvade. Vet inte alls hur vanligt det är med yngel av dessa fiskar, men eftersom ingen har kunnat svara på mina frågor tidigare så kanske det inte är helt vanligt i alla fall.
            Sen hoppas jag bara att man kan bli av med fiskarna när dom blir lite större, har ju inte plats för alla men jag kommer definitivt att spara några av dom
            Hej! Jättefina yngel! Har nyligen också fått tillökning med 15-20 yngel av mina "red top trewavasae". Skulle vara jättekul och byta lite yngel om du inte nu vill ha kvar alla! Själv har jag redan tillräckligt av trewavasae i mitt stora akvarie så det skulle va kul o byta med en anna sort! Bor i katrineholm om det skulle vara intressant och inte så långt!

            Kommentar

            • mikey13
              • October 2007
              • 465

              #7
              Ursprungligen postat av dreaddy33
              Hej! Jättefina yngel! Har nyligen också fått tillökning med 15-20 yngel av mina "red top trewavasae". Skulle vara jättekul och byta lite yngel om du inte nu vill ha kvar alla! Själv har jag redan tillräckligt av trewavasae i mitt stora akvarie så det skulle va kul o byta med en anna sort! Bor i katrineholm om det skulle vara intressant och inte så långt!
              Det hade varit himla skoj att byta lite yngel, jag tror dock att det blir lite långt om vi skulle försöka oss på det. Det är ca 33 mil mellan oss,men har du vägarna uppöver en bit eller till Karlstad någon gång så kan jag absolut tänka mig att åka och byta lite yngel om det skulle passa någon gång.
              __________________________________________
              Mitt 720L projekt
              375L Inbyggt i väggen-projekt

              Kommentar

              Arbetssätt...