Nåt fel på nya karet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xitele81
    • June 2009
    • 155

    Nåt fel på nya karet?

    Köpte ett nytt kar 50l, satte in 2 tuggande golden! nästa dag har den ena honan spottat ut sina ägg, dom var inte helt utvecklade, dom verkar klara sig, bägge honorna har blivit röda vid fenorna, där var fenan börjar! vad är det som har hänt?

    edit! jag har inte kört in karet! kan det bero på det? vad händer om jag inte kör in karet? pumpen är oxå ny! tog dock vattnet från stora karet innan jag la in fiskarna!





    ringde ken i nol, han trodde att det var nitratförgiftning!
    Senast redigerad av xitele81; 29 August 2009, 10:19.
    I karet!
    Dinghani, Saulosi, Chilumba red top, Golden labidochromis, Hongi, Rödzebra (speciell avelsform), cynotilapia afra.
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Ursprungligen postat av xitele81
    Köpte ett nytt kar 50l, satte in 2 tuggande golden! nästa dag har den ena honan spottat ut sina ägg, dom var inte helt utvecklade, dom verkar klara sig, bägge honorna har blivit röda vid fenorna, där var fenan börjar! vad är det som har hänt?

    edit! jag har inte kört in karet! kan det bero på det? vad händer om jag inte kör in karet? pumpen är oxå ny! tog dock vattnet från stora karet innan jag la in fiskarna!





    ringde ken i nol, han trodde att det var nitratförgiftning!
    Troligen ammoniak- eller nitritförgiftning. Du har inga bakteriekulturer alls i det karet, så krama ur gojs från ditt gamla filter ned i det nya.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    Arbetssätt...