kan man ha guppyn m palettciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maxez
    • October 2003
    • 8

    kan man ha guppyn m palettciklider

    jag undrar om man kan ha guppyn m palettciklider?

    jag litar inte längre på personalen som jobbar i zoo.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    I små akvarier är det nog ingen bra idé, i större, höga akvarier kan det funka, med mycket växter. Endlers har nog lättare att klara sig än framavlade slöjguppy.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • maxez
      • October 2003
      • 8

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_A
      I små akvarier är det nog ingen bra idé, i större, höga akvarier kan det funka, med mycket växter. Endlers har nog lättare att klara sig än framavlade slöjguppy.
      jag har ett akvarium på 100l

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Skulle absolut inte rekommendera det
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Har haft platy med paletter i ett 100-liters, men platy är större och snabbare än slöjguppy, och akvariet var rena djungeln, så t.o.m platyynglen klarade sig.

          Men rent allmänt, guppy med lekande paletter i ett 100-liters, nja, skulle inte rekommendera det.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • jocke_999
            • February 2009
            • 101

            #6
            Frågan har varit uppe tidigare med samma svar. Nej det är inte lämpligt, palletterna kommer när de leker och får rom/yngel ge sej på guppysarna. Och Palletter leker nästan jämnt

            Kommentar

            • Rooster
              • March 2006
              • 1468

              #7
              vill du ha småfisk med dina paletter i ett sådant litet kar skulle jag rekomendera danioarter såsom leoparddanio och zebrafiskar. De är stimfiskar och är ganska snabba och kvicka i vändningarna, dessutom håller de till i de övre vattenlagren medan paletter tenderar att hålla sig kring botten.
              Bara lite tips =)
              Lycka till!
              Fish for Life!!!

              Kommentar

              • Jonteeh
                • September 2008
                • 50

                #8
                när jag hade guppys och paletter i ett 60 liters gick det bra enda tills paletterna började leka då tog dom kål på allihop på två dagar..

                Kommentar

                Arbetssätt...