Hjälp med sorter!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • marbil
    • August 2009
    • 12

    Hjälp med sorter!

    Jag har "ärvt" mina fiskar och har försökt jämföra med artregistret för att se vad det är för några. Men jag kan inte se exakt vad det är jag har! Vill någon hjälpa mig att fastställa vad det är för sorter?

    Här en bild på de tre jag har svårt att se vad det är. Först trodde jag att den översta gula och den understa blå kanske var samma sort för de är väldigt lika.



    Och en bild på den som jag först trodde var saulosi, men som nog inte är det. Den är otroligt aggressiv mot de andra och skulle kanske behöva fler av sin sort, eller?



    mvh
    Marie
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Den gula ser ut som en Metriaclima lombardoi, hane. Den blå som du säger är lik den kan vara en lombardoihona.

    Den andra blå ser ut som en Pseudotropheus demasoni, och om jag har förstått rätt så hålls de bäst i rätt stora grupper.

    Men nå´n annan med mer koll på Malawi får gärna säga sitt också
    Senast redigerad av Shepard; 16 August 2009, 17:00.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • karinfredholm
      • September 2008
      • 290

      #3
      Instämmer med Micke. Lombardoi par & en demasoni. Demasoni är ingen snäll fisk direkt
      & bör hållas i grupp - en grupp som sätts in samtidigt i ett kar. Bli inte förvånad om du snart har 2 gula lombardoi, honan färgar nämligen över till gult från blått efter ett tag.
      Alldeles för liten lägenhet med alldeles för många kar!

      Kommentar

      Arbetssätt...