Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikey_41
    • March 2005
    • 222

    Malawi

    ska köpa ett nytt Juwel vision 260L ,kommer att ha orginal pumpen och en Aquael UNI MAX 500 ,funderar på att ha golden, röd rubin och demasoni , kan man ha nån fler arter till dom och i.s.f en eller två , vill ha så många tips när de gäller inredning e.v fisk val.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag hade nöjt mig med 3 arter - tycker det blir för plottrigt annars
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • battle_royal
      • March 2008
      • 60

      #3
      Håller med kjell! snyggast är nästan om man har en av samma sort! blir sjysst effekt då..

      Kommentar

      • mikey_41
        • March 2005
        • 222

        #4
        glömde att fråga hur ofta gör man vattenbyte, ska man ha engelsk sjösten, sand och hur många av varje sort bör man ha i.s.f , bottenmaterial ett bit liggunderlag eller frigolit.

        Kommentar

        • mikey_41
          • March 2005
          • 222

          #5
          glömde att fråga om kan man ha Praktbotior till dom, räcker de med dom pumparna jag nämnde , och kan man ha växter i också.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Du hittar svar på de flesta av dina frågor i Zoopets artiklar

            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Jens A.
              • March 2007
              • 5026

              #7
              Ursprungligen postat av mikey_41
              glömde att fråga hur ofta gör man vattenbyte, ska man ha engelsk sjösten, sand och hur många av varje sort bör man ha i.s.f , bottenmaterial ett bit liggunderlag eller frigolit.
              Man gör vattenbyten när nitrathalterna börjar bli för höga. I ditt fall gissar jag på ett 30-40%-byte ca varannan vecka.

              Sand är att föredra, men sjösten fungerar också. ha gärna ett liggunderlag som skydd på bottenglaset, eftersom malawis gärna gräver, så att stenskravel kan rasa.

              Ursprungligen postat av mikey_41
              glömde att fråga om kan man ha Praktbotior till dom, räcker de med dom pumparna jag nämnde , och kan man ha växter i också.
              Praktbotior funkar ihop med malawis.

              Pumpen räcker reningsmässigt. Kanske du kunde sätta i någon liten powerhead också, om nu inte den pumpen sätter tillräckligt hög fart på vattnet.

              Växter som funkar i ett malawikar är bland annat Vallisneria, Anubias och Crinum-lök. Eftersom malawis vill ha hårt vatten med högt pH är det svårt att få andra växter att trivas.

              Och välkommen till malawi-träsket!
              Earth first! We´ll screw up the other planets later!

              Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

              Kommentar

              Arbetssätt...