Vad kan de vara för malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chese
    • October 2007
    • 143

    Vad kan de vara för malawiciklider

    Jag letar efter fler malawiciklider och hittade denna. Mina föräldrar är på semester och åker hem genom störmstad och de kanske kunde ta vägen om och hämta hem fiskar om det vore så att jag visste va de är för någraq extakt. På bilden är de något svårt att se helt säkert va de är för mig. Så jag hoppas att ni är bättre. Vad jag kan tro är de antingen rödzebra eller fire fish kanske.


    Detta är ingen annons reklam utan jag undrar bara vad de är för fiskar som annonsen inte vet va de är för fiskar.
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    ser ut att vara röd zebra. kolla upp de i artbeskrivningarna och se om de är lika.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Chese
      • October 2007
      • 143

      #3
      jag har rödzebra men bilden är svår att tyda. har bett igår att få bättre bilder på dem. Vad är eldstjärtar.
      I mitt 375 liters har jag rödzebror, 4 delfiner inte fullvuxna 3-4 maingano och 3 saulosi. Så de kanske kan passa att ta rubbet eller är de dumt.. har ett 110 liters tomt om de skulle va någon art som inte passar in och om de är någon jag inte vill ha kvar kan jag sälja vidare eller byta in på affär. han får akvariet mer lättsålt om det inte är fiskar till. Och jag behöver fler rödzebror. Vad tycker du?

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        jag vet inte :P. Kör hur du vill:P.
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Chese
          • October 2007
          • 143

          #5
          Har ringt nu. De är väldigt många men det är inte så trångt i 375 litern och 110 liter tomt. så det ska nog gå bra. Jag bestämde att han fick bestämma själv vad han vill ha för dem så han skulle tänka på det och ringa i morgon. Jag blev lite förvånad att han sa att de va gula. men jaja det är malawiciklider och jag ser nog vad de är för några när de är framme. Tror ni att de klarar sig från strömstad till göteborg. Tyvärr har inte mamma o pappa med sig något att förvara dem i så jag hoppas att de kan fixa de. Vad är smart att förvara de i till en längre sträcka med Många fiskar. Jag ska fråga honom om de har något själv att transportera dem i. Jag tror de ska ha plats i bilen, och jag tar de så fort de är hemma. Är det dumt att göra detta?

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av Chese
            Jag blev lite förvånad att han sa att de va gula.
            Det är säkert röd zebra och de blir gula om de inte får ett bra färgfoder och/eller har föräldrar med dåliga färger..
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Chese
              • October 2007
              • 143

              #7
              Han ville ha 750 kr för hela fiskbeståndet och jag godtog de även om de e mycket pengar. Men jaja. Någon som vill veta vad som kom med?

              Kommentar

              Arbetssätt...