Hur får man yngeln att överleva i karet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xitele81
    • June 2009
    • 155

    Hur får man yngeln att överleva i karet

    hade ca 50 pallet yngel! nu 3 st kvar!
    finns det nån bra sten, konstgjort rot där dom kan gömma sig bättre?
    nu gömmer dom sig under pumpen! har en del växter lava stenar med det hjälper inte!
    vill att mer yngel överlever!!
    I karet!
    Dinghani, Saulosi, Chilumba red top, Golden labidochromis, Hongi, Rödzebra (speciell avelsform), cynotilapia afra.
  • Tobbe R
    • May 2009
    • 654

    #2
    Ursprungligen postat av xitele81
    hade ca 50 pallet yngel! nu 3 st kvar!
    finns det nån bra sten, konstgjort rot där dom kan gömma sig bättre?
    nu gömmer dom sig under pumpen! har en del växter lava stenar med det hjälper inte!
    vill att mer yngel överlever!!
    Det beror helt på vad du har i karet i övrigt och hur mycket växtlighet där finns. Du måste berätta mer hur det ser ut annars finns det ingen möjlighet att hjälpa dig. Föräldrarna brukar klara av att skydda ynglen i början men när de ger sig ut på egna turer blir det farligare.
    Tobbe

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3
      Ett gammalt beprövat sätt att få yngel att överleva är att flytta dem till ett separat kar. Då får man vanligtvis en mycket högre överlevnadsgrad på kullen.
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • Corran
        • March 2009
        • 12

        #4
        Växter och rötter

        Ursprungligen postat av xitele81
        hade ca 50 pallet yngel! nu 3 st kvar!
        finns det nån bra sten, konstgjort rot där dom kan gömma sig bättre?
        nu gömmer dom sig under pumpen! har en del växter lava stenar med det hjälper inte!
        vill att mer yngel överlever!!

        Hej vad kul att du fått yngel. Själv har jag fått mina Pallet-yngel att klara sig genom att ha mycket växter i karet där de kan gömma sig. Har också märkt att små yngel gillar att gömma sig i sprickor och hål som finns i rötterna jag har i karet.

        Kommentar

        Arbetssätt...