stor bunke??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #16
    .......

    Vad tror du? Varför tror du fiskarna hoppar ut ur akvarium utan täck glas? Klart de inte vet att de dör, de hoppas väl komma ut till större vatten-
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • illerfisken
      • January 2009
      • 313

      #17
      okej tack! men om jag har näckrosor är dom väl lugnare? mörtar o abborre
      http://mfksweden.forum24.se/

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #18
        Alla kan hoppa ur om man inte har kanter över vattenytan. Hmmmm
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Mobster
          • June 2008
          • 506

          #19
          Ursprungligen postat av JojjeN
          För att en nergrävd plastcontainer är "lite" mindre??

          Bli inte lärare

          Du är väldigt dålig på att vara pedagogisk och på att inte vara nedlåtande.

          Men ja, högre kanter och kanske något slags nät över, katter och sånt kan ju gå och lurpassa på fisken om den är nedgrävd eller har något att sitta på bredvid, och då kan det bli att katten ramlar i och drunknar eller att den får tag på fisken om det vill sig illa. kan ju vara något skyddsnät som ni har på när ni inte är i närheten och tar av när ni vill vara i närheten och studera fisken

          Kommentar

          • Junros
            • November 2007
            • 144

            #20
            Bygg en riktigt stor damm om du har plats för det =)

            Kommentar

            • Utter
              • January 2009
              • 166

              #21
              Ursprungligen postat av Mobster
              och då kan det bli att katten ramlar i och drunknar eller att den får tag på fisken om det vill sig illa. kan ju vara något skyddsnät som ni har på när ni inte är i närheten och tar av när ni vill vara i närheten och studera fisken
              men om den är nedgrävd så måste men väl ha staket och grejer runt för att allmänheten inte ska ramla i....
              det där lät inte bra, men man måste ju kolla vad som gäller vet ju att om man har djupa dammar och pooler måste man ju ha staket.
              kan någon som fattar vad jag menar förklara bättre. kommer ju inte i håg hur djupt det ska vara och sånt och hur högt staket.....
              93 l 3 guppy hanar
              3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
              4 yngel eller mer och
              1 dvärgklogroda

              Kommentar

              • illerfisken
                • January 2009
                • 313

                #22
                Ursprungligen postat av Mobster
                Bli inte lärare

                Du är väldigt dålig på att vara pedagogisk och på att inte vara nedlåtande.

                Men ja, högre kanter och kanske något slags nät över, katter och sånt kan ju gå och lurpassa på fisken om den är nedgrävd eller har något att sitta på bredvid, och då kan det bli att katten ramlar i och drunknar eller att den får tag på fisken om det vill sig illa. kan ju vara något skyddsnät som ni har på när ni inte är i närheten och tar av när ni vill vara i närheten och studera fisken

                om jag gräver ner halva då? då kommer inte katten i(kanske ska skaffa en STOR gädda som hoppar efter katter)
                http://mfksweden.forum24.se/

                Kommentar

                • JojjeN
                  • June 2008
                  • 3567

                  #23
                  Ursprungligen postat av Mobster
                  Bli inte lärare

                  Du är väldigt dålig på att vara pedagogisk och på att inte vara nedlåtande.
                  Usch, skulle aldrig falla mig in. Jag gillar att lära mig, men inte att förklara hur det funkar för andra.

                  Fast att jag lät nedlåtande när jag sa att en plast container är mindre än en sjö håller jag ju inte riktigt med om. Det är ju så?
                  Tillbaks efter paus.

                  Kommentar

                  • Mobster
                    • June 2008
                    • 506

                    #24
                    Ursprungligen postat av JojjeN
                    Usch, skulle aldrig falla mig in. Jag gillar att lära mig, men inte att förklara hur det funkar för andra.

                    Fast att jag lät nedlåtande när jag sa att en plast container är mindre än en sjö håller jag ju inte riktigt med om. Det är ju så?


                    Förlåt, jag trodde inte jag behövde använda fler citat för att du skulle förstå att jag menade fler än ett av dina inlägg här i tråden.



                    Ursprungligen postat av JojjeN
                    .......

                    Vad tror du? Varför tror du fiskarna hoppar ut ur akvarium utan täck glas? Klart de inte vet att de dör, de hoppas väl komma ut till större vatten-
                    Behöver inte dumförklara någon för att han frågar saker som du kanske tar för givet att du vet precis hur det är.



                    Ursprungligen postat av JojjeN
                    Varför vill du att de ska hoppa? Då hamnar de ju utanför tanken och dör?
                    Förstår nog de flesta att han menar att han skulle vilja se dem plocka mat ovanför ytan, inte att de ska hoppa utanför.)

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #25
                      Ursprungligen postat av Mobster
                      Förlåt, jag trodde inte jag behövde använda fler citat för att du skulle förstå att jag menade fler än ett av dina inlägg här i tråden.
                      Hmm... är detdär något pedagogiskt? Nu dumförklarar ju du mig genom detdär.
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      • Mobster
                        • June 2008
                        • 506

                        #26
                        Ja, gillade du det?

                        Kommentar

                        • sting
                          • September 2007
                          • 481

                          #27
                          Jag förstår inte någons logik här? Varför skulle en sån där plastburk på 1000l va sämmre än en plastdamm från plantagen?(om den håller tätt...)
                          Gräv ner det helt tycker jag då kan fiskar även om de skulle hoppa ur sprattla sig ner i vattnet om marken sluttade lite mot "dammen".

                          Men är det inte väldigt litet för öring? Det skulle ju vara rätt skoj annars att sitta o titta när de plockar insekter från ytan till sommaren..

                          Abborre skulle du nog kunna dra upp till lämplig filéstorlek där i

                          Kommentar

                          • Mobster
                            • June 2008
                            • 506

                            #28
                            jag vet inte hur stor en plastdamm från plantagen är men iom att dessa behållare är mer eller mindre kubiska så blir den bara ~1x1 meter bottenyta vilket inte är så mycket att simma på för fisk som blir så stor

                            Kommentar

                            • sting
                              • September 2007
                              • 481

                              #29
                              Ursprungligen postat av Mobster
                              jag vet inte hur stor en plastdamm från plantagen är men iom att dessa behållare är mer eller mindre kubiska så blir den bara ~1x1 meter bottenyta vilket inte är så mycket att simma på för fisk som blir så stor

                              1*1m måste ju funka till abborre då?... Tycker de flesta som har dem i akvarier har de i mindre en så

                              Kommentar

                              • JojjeN
                                • June 2008
                                • 3567

                                #30
                                Jag tror de flesta brukar rekommendera abborrar i 500 liters akvarium, och de måste väl ha standard mått 2,0-2,5 m längd?
                                Tillbaks efter paus.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...