Gädda som akvariefisk!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquanoob
    • August 2023
    • 8

    Gädda som akvariefisk!?

    Nu när jag bläddrade bland gruppen "övriga fiskar" hittade jag gädda. Visste inta att den klassades som akvarie fisk? skulle vara rolig och ha någon gång men frågan e vad tusan man ska ge den och var man i såna fall skulle ha ett så stort akvarium. Tror kanske jag inte siktar in mig på den som min främsta fisk att ha i livet
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Allt kan klassas som en akvariefisk, kan den hållas i akvarium så är det en akvariefisk.

    Gäddor blir väldigt stora så det krävs ett oerhört stort akvarium för att kunna hålla en som fullvuxen, blir den för stor för akvariet så har man 2 val.
    Antingen slaktar och äter man upp den eller så kollar man runt om det finns någon annan som har plats för den.

    Svenska fiskar får inte släppas tillbaka i naturen om dem bott i ett akvarium.
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • GKn
      • December 2023
      • 11

      #3
      Jag har haft en liten gädda i ett akvarium en kort tid. Den var ngt större än löjor som fick vara mat. Gäddan kunde inte svälja löjorna hela så stjärten hängde utanför munnen. Jag släppte tillbaks dem i Mälaren efter ngn månad.

      Kommentar

      Arbetssätt...