Kopparbarb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mi´mi
    • June 2009
    • 251

    Kopparbarb

    Hej!

    Har 3 kopparbarber i akvariet, 2 honor, och en hane, tror det, eftersom den är mer mot det brandgula till. Hanen är en riktig tyrann, går på honorna och mina neontetror styp i kvarten. Vinkeltetrorna låter den vara i fred. Varför har dom detta beteende, är det vanligt? Den vill gärna ha den högra sidan för sig själv, om den nu hinner och kan,,,
    Det finns BARA ett måste i livet, och det är att dö.
  • Olle A
    • January 2002
    • 1661

    #2
    Många stimfiskar blir stressade och måste avreagera sig när de hålls i enstaka exemplar och inte kan utveckla ett naturligt stimbeteende. Köper du 5-6 kopparbarber till går det nog bättre. Även neontetran är en stimfisk, och har du många av dem kommer varje enskild fisk att drabbas mindre av eventuella aggressioner.

    Olle

    Kommentar

    • mi´mi
      • June 2009
      • 251

      #3
      Det blir..

      Ursprungligen postat av Lars-Olof Arvids
      Många stimfiskar blir stressade och måste avreagera sig när de hålls i enstaka exemplar och inte kan utveckla ett naturligt stimbeteende. Köper du 5-6 kopparbarber till går det nog bättre. Även neontetran är en stimfisk, och har du många av dem kommer varje enskild fisk att drabbas mindre av eventuella aggressioner.

      Olle
      det första jag gör imorgon, tack Olle! Akvariet är på inkörning, och jag har hittat balansen, så visst blir det fler fiskar i nu. De i fiskaffären sa att 3 var ok, Blir även några neontetror till.
      Det finns BARA ett måste i livet, och det är att dö.

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        #4
        Ursprungligen postat av mi´mi
        det första jag gör imorgon, tack Olle! Akvariet är på inkörning, och jag har hittat balansen, så visst blir det fler fiskar i nu. De i fiskaffären sa att 3 var ok, Blir även några neontetror till.
        Hur länge har du haft igång karet?
        Hade ett gäng kopparbarber för ett tag sedan, fina små krabater, särskilt hanarnas röda färg.

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • mi´mi
          • June 2009
          • 251

          #5
          Har haft...

          Ursprungligen postat av NIC
          Hur länge har du haft igång karet?
          Hade ett gäng kopparbarber för ett tag sedan, fina små krabater, särskilt hanarnas röda färg.
          den igång nu i snart 4 veckor. Njuter av att se på dom små liven Får väl säga att man är nybörjare, kommer nog att ställa många frågor här på forumet
          Det finns BARA ett måste i livet, och det är att dö.

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            #6
            Var försiktig med matningen och skaffa inte för mkt fisk den närmsta tiden.

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • mi´mi
              • June 2009
              • 251

              #7
              Ska nu iväg..

              Ursprungligen postat av NIC
              Var försiktig med matningen och skaffa inte för mkt fisk den närmsta tiden.
              och köpa några barber, men frågan är, ska jag köpa några hannar allls??
              Det finns BARA ett måste i livet, och det är att dö.

              Kommentar

              • Olle A
                • January 2002
                • 1661

                #8
                Ja, har du flera hanar kan de ju bråka inbördes i stället för med de andra fiskarna. Fast har du många (både hanar och honor) är de nog inte lika aggressiva, som sagt. Men de får förstås inte vara fler än akvariet klarar av.

                Olle

                Kommentar

                • mi´mi
                  • June 2009
                  • 251

                  #9
                  Ok, då vet jag..

                  Ursprungligen postat av Lars-Olof Arvids
                  Ja, har du flera hanar kan de ju bråka inbördes i stället för med de andra fiskarna. Fast har du många (både hanar och honor) är de nog inte lika aggressiva, som sagt. Men de får förstås inte vara fler än akvariet klarar av.

                  Olle
                  hur jag ska ta ställning, tack Olle för snabbt svar
                  Detta forum är toppen, gillar starkt....
                  Snabba svar och meningsutbyten, hittar mycket matnyttigt här.
                  Det finns BARA ett måste i livet, och det är att dö.

                  Kommentar

                  • mi´mi
                    • June 2009
                    • 251

                    #10
                    Ja, då fick..

                    Gunnar lite att tänka på, var ju lika kaxig när nykomlingarna anlände, men i morse var han lugnet själv och stimmade med de andra småttingarna
                    Det finns BARA ett måste i livet, och det är att dö.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...