kuhliiål

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aleks
    • February 2009
    • 145

    #16
    Ursprungligen postat av Flaxss
    jag har haft många kuhlii ålar i ett kar och dom beter sig inte som tetror. ibland klumpar dom ihop sig i ett hörn och biland simmar dom för sig själva.
    Tetror simmar inte alltid i stimm heller. Mina tetror simmar ibland ihop och ibland utforskar dom på egen hand!
    60L Projekt Växt
    102L Sällskap + Växt.
    240L Ombyggnad till ciklid

    Kommentar

    • Flaxss
      • November 2008
      • 1718

      #17
      Ursprungligen postat av Aleks
      Tetror simmar inte alltid i stimm heller. Mina tetror simmar ibland ihop och ibland utforskar dom på egen hand!
      jo men kuhlii ål är ingen stimfisk på det viset som en tetra är.

      placerar du en 50-100tetror i en stor tank med någon ''rovfisk'' så kommer tetrorna stimma fram och tillbaka. medan khulli ålarna inte skulle göra.

      Kommentar

      • malfunkshun
        • September 2008
        • 394

        #18
        Det är lite fel att jämföra tetror med kuhlii och andra Cobitidae. Jag anser att Cobitidae är högre stående och mer socialt utvecklade än vad tetror är.
        Kuhlii SKA hållas i grupper om minst 5. Samma gäller botior och liknande som har rätt så avancerade gruppstrukturer.

        Det är mina 50 öre i alla fall. Sen så får ni tycka att jag har fel bäst ni vill, men det skiter jag i ^^

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #19
          Ursprungligen postat av malfunkshun
          Det är lite fel att jämföra tetror med kuhlii och andra Cobitidae. Jag anser att Cobitidae är högre stående och mer socialt utvecklade än vad tetror är.
          Kuhlii SKA hållas i grupper om minst 5. Samma gäller botior och liknande som har rätt så avancerade gruppstrukturer.

          Det är mina 50 öre i alla fall. Sen så får ni tycka att jag har fel bäst ni vill, men det skiter jag i ^^
          visst är det fel att jämföra dom två, lika fel som att säga att alla i en familj har samma beteende och krav.

          min poäng var att tetra vill vara i stim mer än kuhlii vill. däremot kan man skaffa fler än 5st så är det bara bra för dom vilket man ockås bör. mina när jag haft dom i större grupp har alltid verkat må bättre. men nu har jag 1kvar och den verkar inte må dåligt den är aktiv å nätterna och håller på. jag ska skaffa fler snart för att det är bättre för den.
          Senast redigerad av Flaxss; 23 June 2009, 23:28.

          Kommentar

          • malfunkshun
            • September 2008
            • 394

            #20
            Observera att jag inte sagt att ALLA Cobitidae har samma beteende och krav.

            Tetror och kuhlii stimmar på olika sätt.

            Kommentar

            • Flaxss
              • November 2008
              • 1718

              #21
              Ursprungligen postat av malfunkshun
              Observera att jag inte sagt att ALLA Cobitidae har samma beteende och krav.

              Tetror och kuhlii stimmar på olika sätt.
              förlåt då uppfattade jag dig fel.

              hur som så har jag sagt mitt innan och kan inte tillägga mer.

              Kommentar

              Arbetssätt...