okej lek-kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • fesoj
    svarade
    och kan det finnas en changs att de förökar sig trotts att de olika könen får träffa varandra? kan jag lägga i lite garn och hoppas?

    Lämna en kommentar:


  • fesoj
    svarade
    okej, vågar inte använda mig av baljan nu...
    får jag bara fråga, kan man ha en hane i en yngel kasse och en hona i en annan yngelkasse i typ 3 dagar. Och sedan låta de mötas i en av yngel kassarna? eller detta kanske alldeles för litet?

    Lämna en kommentar:


  • Grodlund
    svarade
    Jag kör samma grej.
    ett 70 liters med en glasskiva som delar av.
    Jag har såntdär grönt filtermatrial, nätlikande ni vet, på botten istället för glaskulor.
    50/50 akvarievatten och kranvatten.

    Första försöket misslyckades eftersom att jag hade missat att en av "Honorna" på ena sidan glaset egentligen var en hane in disguise

    Försök nummer 2 kommer att ske inom kort.

    [Edit: humm.. är det där en plastbalja från IKEA? Jag tror att det var sådana jag förökte odla i en annan gång men de visa sig att de är tillverkade av returplast som förgiftar och dödar fiskarna på mindre än 12 timmar....]

    Lämna en kommentar:


  • fesoj
    svarade
    ledsen för det där men länken, men nu fungerar det

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Nej, länken funkar fortfarande inte

    Lämna en kommentar:


  • fesoj
    svarade
    nu så

    Lämna en kommentar:


  • Richard.R
    svarade
    länken fungerar inte

    Lämna en kommentar:


  • fesoj
    startade ett ämne okej lek-kar?

    okej lek-kar?

    Hej, jag tänkte ge det där med att odla tigrar ett försök, jag undrar bara om detta skulle fungera...
    detta "kar"* med en plexiskiva som skiljer könen åt. Det är fyllt med vatten från deras vanliga kar, och har glaskulor som "sand" men är det för litet?

    * http://img503.imageshack.us/img503/748/funkarnu5.jpg
    Senast redigerad av fesoj; 28 November 2008, 13:54. Anledning: tredje gången gilt
Arbetssätt...