Botia striata

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sir Willow
    • February 2008
    • 39

    Botia striata

    Jag har köpt tre botia striata till min 180 liters tank. Någon som kan ge mig lite info om dem? Jag köpte dem för att få bukt med alla snäckor och de äter verkligen snäckor i ett rasande tempo. I affären försäkrade de att botia striata inte är aggressiv mot andra bottenlevande fiskar (jag har även fem pandamalar) men jag är osäker. Visserligen verkar de rätt fredliga men jag har läst andra inlägg om att de faktiskt kan vara aggressiva. Är tacksam för tips!
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    mina é snälla och tjocka ...
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • Guest

      #3
      Mina zebror är så snälla så att de både går med Endlers yngel och inte äter upp några.
      Mina praktbotier var minst lika snälla.

      Kommentar

      • M B
        • December 2007
        • 152

        #4
        Ursprungligen postat av Sir Willow
        Jag har köpt tre botia striata till min 180 liters tank. Någon som kan ge mig lite info om dem? Jag köpte dem för att få bukt med alla snäckor och de äter verkligen snäckor i ett rasande tempo. I affären försäkrade de att botia striata inte är aggressiv mot andra bottenlevande fiskar (jag har även fem pandamalar) men jag är osäker. Visserligen verkar de rätt fredliga men jag har läst andra inlägg om att de faktiskt kan vara aggressiva. Är tacksam för tips!
        De äter de flesta foder för akvariebruk men gillar fryst mat och levande snäckor lite extra. Om du har mycket gömställen och en del växter där det finns skydd så brukar de bli rätt orädda och hålla sig framme mycket. De brukar inte ge sig på andra fiskar men om du har yngel i bottenregionen av akvariet kan de bli mat som nyfödda. Pandamalarna tror jag inte du behöver vara rädd för att de ska råka ut för något.
        Mikael
        www.poecilia.org

        Kommentar

        Arbetssätt...