Guldfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • teresatera
    • March 2007
    • 7

    Guldfisk

    Mina guldfiskar som övervintrar inomhus har lekt jättefint igår och lagt rom.Jag undrar hur lång tid det tar för rommen att kläckas och om det är något särskilt att tänka på?
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    Det beror lite på temperaturen ca 3-4 dagar kan ses som normalt. Det är mycket man bör veta, du kan börja med att läsa det här:
    Information on the history and development of goldfish, goldfish breeding, and the golden rules for keeping goldfish

    Lycka till!

    Kommentar

    • teresatera
      • March 2007
      • 7

      #3
      Tack Erik för tipset,vi får se om det blir några ungar!

      Kommentar

      • teresatera
        • March 2007
        • 7

        #4
        Jag har placerat en plastväxt med rom till det andra akvariet. Om 3 dagar kom yngel och nu simmar väldigt många små fiskar i akvariet. Har ni någon bra tips på hur ska jag mata dem?

        Kommentar

        • Kramfors
          • January 2003
          • 7265

          #5
          Ursprungligen postat av teresatera
          Jag har placerat en plastväxt med rom till det andra akvariet. Om 3 dagar kom yngel och nu simmar väldigt många små fiskar i akvariet. Har ni någon bra tips på hur ska jag mata dem?
          Gyllenmust brukar gå bra som blandat med vatten i en flaska de första dagarna som skakas för att blandas, sedan krossat foder
          http://www.kramforskoi.com/

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Från första/andra dagen så slet mina yngel loss bitar av fryst artemia och jagade levande artemia, så de tipsen ger jag. Dock var det ju guldmolly yngel och inte guldfisk.

            Efter det lärde dom sig ganska snabbt att äta flingfoder som jag krossat med mortel.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • teresatera
              • March 2007
              • 7

              #7
              Tack för tipsen, nu upptäckte jag att de äter gärna krossat foder.

              Kommentar

              • Bordusius
                • October 2008
                • 108

                #8
                Ursprungligen postat av JojjeN
                Från första/andra dagen så slet mina yngel loss bitar av fryst artemia och jagade levande artemia, så de tipsen ger jag. Dock var det ju guldmolly yngel och inte guldfisk.

                Efter det lärde dom sig ganska snabbt att äta flingfoder som jag krossat med mortel.
                Jag ger mina platy yngel en blandning på , yngelfoder, flingfoder, fryst artemia och ibland vita mygglarver för massans skull
                I am awaiting the day when human biology catches up with its own self declared delusion of grandeur...and i will be waiting

                Kommentar

                Arbetssätt...