Ska Kuhlii se ut så i ansiktet??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #16
    Tack Azur!

    Hemskt tacksam för den infon

    Då kan det alltså vara så att eftersom våra Kuhlii inte gräver ner sig så får de dessa hudödem. Det skrynkliga kan alltså vara skinn som borde ha ömsats väck

    Han som hade haft dessa ålar innan hade engelsk sjösten till dem och möjligheten att gräva ner sig då var väl ganska minimal.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #17
      Ursprungligen postat av Katharina

      Men tillbaka till ämnet. Vad har du för bottenmaterial då???
      Rådasand ca. 0.8-1.2mm
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #18
        Ursprungligen postat av Nina82
        Tack Azur!

        Hemskt tacksam för den infon

        Då kan det alltså vara så att eftersom våra Kuhlii inte gräver ner sig så får de dessa hudödem. Det skrynkliga kan alltså vara skinn som borde ha ömsats väck

        Han som hade haft dessa ålar innan hade engelsk sjösten till dem och möjligheten att gräva ner sig då var väl ganska minimal.
        Jo, men slemhinnorna borde ju ha hämtat sig sedan dess??!

        Är du säker på att de såg ut så när du fick dem???

        Jag har grov engelsk sjösten och mina såg inte ut sådär.. Nu har jag hällt sand på sjöstenen och mina nya ser inte heller ut sådär..
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #19
          Ursprungligen postat av Katharina
          Jo, men slemhinnorna borde ju ha hämtat sig sedan dess??!

          Är du säker på att de såg ut så när du fick dem???

          Jag har grov engelsk sjösten och mina såg inte ut sådär.. Nu har jag hällt sand på sjöstenen och mina nya ser inte heller ut sådär..
          Våra ålar gräver ju fortfarande inte ner sig så slemhinnan i ansiktet skavs ju inte av nu heller

          Jag är säker på att de såg ut så när jag fick dem. Reagerade just på tonen i ansiktet och fotton från första simturen kan bevisa det
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #20
            Ursprungligen postat av Nina82
            Våra ålar gräver ju fortfarande inte ner sig så slemhinnan i ansiktet skavs ju inte av nu heller

            Jag är säker på att de såg ut så när jag fick dem. Reagerade just på tonen i ansiktet och fotton från första simturen kan bevisa det
            Jag kan inte se att mina gräver ner sig direkt heller men jag har så mycket gömställen så det behövs inte och nu när de är 6 stycken så verkar de inte så blyga heller.. Vi ser oftast en eller flera av dem framme vid rutorna...

            Vad är det för parasit Azur pratade om då???
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #21
              Ursprungligen postat av Katharina
              Jag kan inte se att mina gräver ner sig direkt heller men jag har så mycket gömställen så det behövs inte och nu när de är 6 stycken så verkar de inte så blyga heller.. Vi ser oftast en eller flera av dem framme vid rutorna...

              Vad är det för parasit Azur pratade om då???
              Usch ja, parasiter .. Men borde inte det ha smittat de andra fiskarna nu då . Har ju haft dem i ett halvår.
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • Tamarind
                • February 2008
                • 482

                #22
                Jag har förvisso bara haft ålar i drygt ett år, men jag har aldrig sett sådana rynkor förut. Kan det verkligen vara så skadligt för de att inte ha grävmöjligheter? (nervös...)
                Verkar de inte vara sjuka så lär det ju inte vara någon akut situation iallafall, men givetvis vill man veta varför de är som de är... Hoppas det bara är ett ålderstecken, de kan ju bli väldigt gamla!
                /Erika

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #23
                  Ursprungligen postat av Tamarind
                  Verkar de inte vara sjuka så lär det ju inte vara någon akut situation iallafall, men givetvis vill man veta varför de är som de är... Hoppas det bara är ett ålderstecken, de kan ju bli väldigt gamla!
                  /Erika
                  Exakt min tanke. Man vill ju gärna veta . Hade varit kul att veta hur gamla de är oxå.
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • qenzo
                    • February 2005
                    • 1747

                    #24
                    Du kan ställa en mkt enkel fråga på den eng sidan.
                    Why does my loaches look like this on their heads? Dvs varför ser mina ålar ut så här på huvudet
                    Åså petar du in bilderna. Seda översätter jag gärna... Jagär bättre på eng än på svenska :S
                    Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      #25
                      Ursprungligen postat av qenzo
                      Du kan ställa en mkt enkel fråga på den eng sidan.
                      Why does my loaches look like this on their heads? Dvs varför ser mina ålar ut så här på huvudet
                      Åså petar du in bilderna. Seda översätter jag gärna... Jagär bättre på eng än på svenska :S
                      Jag ger dig tillåtelse att använda mina foton om du lovar att berätta vad som sägs
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • Johanski
                        • February 2007
                        • 3044

                        #26
                        Jag har ett konto där så jag kan ställa frågan, om jag kan använda dina bilder?

                        Kommentar

                        • Nina82
                          • January 2008
                          • 6610

                          #27
                          Ursprungligen postat av Johanski
                          Jag har ett konto där så jag kan ställa frågan, om jag kan använda dina bilder?
                          Visst. Du får min tillåtelse om du meddelar i denna tråd hur det gick .. Tack isf för att du tar dig den tiden
                          12L 12L 24L 24L 24L 24L
                          38L 54L 54L 63L 450L

                          Kommentar

                          • Salta Katten
                            • March 2008
                            • 740

                            #28
                            Ursprungligen postat av qenzo
                            Du kan ställa en mkt enkel fråga på den eng sidan.
                            Why does my loaches look like this on their heads? Dvs varför ser mina ålar ut så här på huvudet
                            Åså petar du in bilderna. Seda översätter jag gärna... Jagär bättre på eng än på svenska :S
                            Eller kanske ännu bättre, "Why do my loaches..."

                            Jag tror jag såg något lite liknande ålarnas huvuden på en artbild en bok, kan se om jag hittar det igen eller om jag bara inbillade mig.
                            Senast redigerad av Salta Katten; 26 August 2008, 21:23.

                            Kommentar

                            • Johanski
                              • February 2007
                              • 3044

                              #29
                              Japp, då fick jag svar på loaches:

                              Det är ingenting att oroa sig för, en medlem på forumet som visade en bild på en av sina kuhliis som har precis likadant över huvudet. Det är tydligen rätt vanligt inom arten "pangio kuhlii", dock inte på andra pangios. De sa att ingenting var fel på kuhliin.

                              DVS. ingenting att oroa sig för

                              Länk: http://forums.loaches.com/viewtopic.php?t=14748

                              Kommentar

                              • Nina82
                                • January 2008
                                • 6610

                                #30
                                Ursprungligen postat av Johanski
                                Japp, då fick jag svar på loaches:

                                Det är ingenting att oroa sig för, en medlem på forumet som visade en bild på en av sina kuhliis som har precis likadant över huvudet. Det är tydligen rätt vanligt inom arten "pangio kuhlii", dock inte på andra pangios. De sa att ingenting var fel på kuhliin.

                                DVS. ingenting att oroa sig för

                                Länk: http://forums.loaches.com/viewtopic.php?t=14748
                                Tack så hemskt mycket för hjälpen
                                Glad jag blir nu när jag får höra att andra oxå har liknande rynkor och att det inte alls är något fel på våra ålar

                                Åter igen TACK!
                                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                                38L 54L 54L 63L 450L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...