Kuhlii-yngel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tamarind
    • February 2008
    • 482

    #31
    Uppdatering: Alla yngel jag har sett har varit ungefär 1,5 cm långa, men så imorse moffade det omkring ett yngel bland förgrundsväxterna som var iallafall 3 cm långt och gult! Helt otroligt, jag förstår inte hur det har kunnat växa så mycket redan! Tyvärr ville den inte vara med på bild, men jag ska jaga och lovar visa sen...
    /Erika

    Kommentar

    • Tamarind
      • February 2008
      • 482

      #32
      The little kuhliis are now 3-4 weeks old and have grown to about 2 cm.


      Jag hittade inte den största, men ett av hans syskon fastnade! Ignorera kommentarerna av sambon som inte visste att jag filmade...

      /Erika

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #33
        Nice
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Galion
          • December 2004
          • 337

          #34
          Riktigt kul att se!!
          Stort grattis!
          Mvh Peter

          Kommentar

          • Whistler84
            • November 2007
            • 850

            #35
            Gratulerar!

            Kuhli har ju Guldvalör på odling i Zoopets artbeskrivning, så känn dig nöjd!

            Kommentar

            • Ciwa
              • March 2008
              • 120

              #36
              Ursprungligen postat av beerzon
              Shit vilket snyggt akvarium! Grattis till tillskottet!
              Håller fullständigt med. Uh, blir avis på akvariumet! :O
              / C i w a.
              s i m m a l u n g t .

              Kommentar

              • JLi
                • December 2004
                • 773

                #37
                Grattis i efterskott.

                Ofta uppnår man de bästa resultaten genom att låta saker och ting sköta sig själv som i ditt fall. Otrolig tur du hade. Kan tänka sig att värmestegringen hade andel i att du lyckades få yngel men det är bara mina egna ideer. Annars verkar din metod väldigt enkelt. Undrar om det funkar med en billigare resa än till USA för annars blir det väldigt dyra yngel för dem som prövar din metod.

                Väldigt snyggt akvarium
                h. Johan

                Kommentar

                • Kossamu
                  • June 2008
                  • 3

                  #38
                  GRATTIS!
                  Om du känner för att försöka flytta dem,(kolla om föräldrarna tar ansvar för de sina först,annars får du ta med dem också)använd en slang och sug försiktigt in dem med munnen,sätt tummen för hålet,ta upp slangen och låt de "självrinna ut" i ett tryggare kar.Så gjorde jag med Saica yngel och det gick alldeles utmärkt.Ha is i magen och inga hastiga rörelser.Ta med vatten från det gamla akvariet.

                  Kommentar

                  • Ibanez
                    • July 2006
                    • 853

                    #39
                    hur går det/gick det med flytten???
                    Era fiskar ger jag mina till frukost..

                    Kommentar

                    • Tamarind
                      • February 2008
                      • 482

                      #40
                      Jag kommer inte flytta de någonstans, de verkar ha det bra där de är! De växer ju himla fort och flyttar sej med ljusets hastighet så jag tror de går trygga för de andra fiskarna... Och man ska inte laga något som inte är trasigt, som bekant...

                      JLi: Jag tror också att värmeböljan kan ha inverkat, läste en teori någonstans att kuhliisar lägger ägg strax innan större väderomslag... Och måhända fungerar det att åka någon annanstans än USA, men då kan jag inte garantera resultat!

                      Kommentar

                      • Ibanez
                        • July 2006
                        • 853

                        #41
                        Ursprungligen postat av Tamarind
                        Jag kommer inte flytta de någonstans, de verkar ha det bra där de är! De växer ju himla fort och flyttar sej med ljusets hastighet så jag tror de går trygga för de andra fiskarna... Och man ska inte laga något som inte är trasigt, som bekant...

                        JLi: Jag tror också att värmeböljan kan ha inverkat, läste en teori någonstans att kuhliisar lägger ägg strax innan större väderomslag... Och måhända fungerar det att åka någon annanstans än USA, men då kan jag inte garantera resultat!
                        hehe.. vem har sagt att det skall vara lätt med akvaristik så man får helt enkelt hoppas på ett kraftigt väderomslag för att lyckas.. grattis.. det är lätt att parera menar ja.. haha..
                        Era fiskar ger jag mina till frukost..

                        Kommentar

                        • Tamarind
                          • February 2008
                          • 482

                          #42
                          Hehe, ja man får ta sej ett snack med de högre makterna och hoppas på det bästa!

                          Kommentar

                          • Ibanez
                            • July 2006
                            • 853

                            #43
                            Ursprungligen postat av Tamarind
                            Hehe, ja man får ta sej ett snack med de högre makterna och hoppas på det bästa!
                            amen..
                            Era fiskar ger jag mina till frukost..

                            Kommentar

                            • Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

                              #44
                              Ursprungligen postat av Tamarind
                              Uppdatering: Alla yngel jag har sett har varit ungefär 1,5 cm långa, men så imorse moffade det omkring ett yngel bland förgrundsväxterna som var iallafall 3 cm långt och gult! Helt otroligt, jag förstår inte hur det har kunnat växa så mycket redan! Tyvärr ville den inte vara med på bild, men jag ska jaga och lovar visa sen...
                              /Erika
                              Khul... Jag måste sticka och köpa ålar på en gång... med våra vädersvängningar så kanske man har tur!!! Igår hade jag 33 grader på landet och i morse 13 så då borde det ju kunna bli khulibebisar, tycker man..

                              Kan bebisarna vara från 2 kullar rent av??! Jättesöta filmer iaf..
                              Ha dé bäst... Tina

                              Kommentar

                              • Tamarind
                                • February 2008
                                • 482

                                #45
                                Jag kan inte tänka mej att det kan vara från 2 olika kullar, när jag hittade ynglen hade ålarna bara varit i det nya akvariet i 2 veckor...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...