Hungerstrejkande Botior?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Grodlund
    • January 2008
    • 560

    Hungerstrejkande Botior?

    Hej kamrater!
    Jag köpte sex stycken suuuperfina Botia Kubotai förra torsdagen (8 dagar sedan)

    Nu börjar jag bli lite orolig för jag har aldrig sätt dom käka.
    Fruktansvärt skygga fiskar (hoppas de blir bättre efter några veckor, de är inte värda de höga priset om man aldrig ser dom)

    Jag har testat flingmat, gurka, algtabletter, tubifex - allt.
    men de kommer aldrig fram.

    Kan hända att de kravlar fram när lyset är släckt men i så fall vet jag ju inte om det.

    Finns det inget man kan slänga i som får dom att bli helt galna?
    Något de inte kan motstå, så att de kommer fram och äter?

    Man vill ju inte att de ska svälta ihjäl!

    Vad matar ni era (skygga) Botior med och hur gör ni?

    /Thomas Grodlund Tigertränare
  • Jenny054
    • May 2007
    • 920

    #2
    Ta och kolla när du släckt om dom kommer fram.
    Jag tog över ett akvarium med 3 Botior. 1 prakt och 2 pakistanier, första veckan var dom skygga, nu så simmar pakistanierna upp på ytan och tar flingfoder med mina andra fiskar, däremot praktbotian håller sig mer på botten, men ändå synlig nu.
    The fish is jumping.....
    Bloggen:
    http://aquastyle.blogspot.com/
    Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

    Kommentar

    • M B
      • December 2007
      • 152

      #3
      Ursprungligen postat av Grodlund
      Hej kamrater!
      Jag köpte sex stycken suuuperfina Botia Kubotai förra torsdagen (8 dagar sedan)

      Nu börjar jag bli lite orolig för jag har aldrig sätt dom käka.
      Fruktansvärt skygga fiskar (hoppas de blir bättre efter några veckor, de är inte värda de höga priset om man aldrig ser dom)

      Jag har testat flingmat, gurka, algtabletter, tubifex - allt.
      men de kommer aldrig fram.

      Kan hända att de kravlar fram när lyset är släckt men i så fall vet jag ju inte om det.

      Finns det inget man kan slänga i som får dom att bli helt galna?
      Något de inte kan motstå, så att de kommer fram och äter?

      Man vill ju inte att de ska svälta ihjäl!

      Vad matar ni era (skygga) Botior med och hur gör ni?

      /Thomas Grodlund Tigertränare
      De är ofta lite skygga i början, speciellt om det finns lite växter och skydd och ljuset är starkt. En del arter är också mer skymnings- och nattaktiva. Mina dvärgbotior däremot är framme för jämnan och i mina ögon mycket trevligare än t.ex. Corydoras. De får flingfoder och mygglarver. Någon enstaka snäcka äter de också om de hittar det.
      Mikael
      www.poecilia.org

      Kommentar

      • azknom
        • October 2007
        • 28

        #4
        JAg tror det är rätt vanligt att botior är lite skygga i början. Våra pratkbotior har i allafall visat det beteendet att när något förändrats (vji har flyttat akvariet en gång och flyttat dem till ett större en gång) så har de först varit nyfikna på omgivningen någon dag för at tsedan gömma sig. Sedan har det tagit några veckor innan de insett att det itne var farligt och började komma ut. Nu är de ofta ute, särskillt när de vet att det snart är dags för mat.

        Kommentar

        Arbetssätt...