rund guldfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #16
    Hellre 23gr än 19gr. 23 är nog vanligare temp än 19gr
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Lowa
      • February 2008
      • 595

      #17
      Ursprungligen postat av eriahl
      Hellre 23gr än 19gr. 23 är nog vanligare temp än 19gr
      jo det tycker ja å :P
      180l Guldfisk
      220l clarias

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #18
        Jag skulle inte rekommendera att ha dem med andra fiskar, då deras deras framavlade missbildning t.o.m är ännu grövre än för "normala" slöjstjärtar, de jag har sett i affärer har knappt kunnat simma, utan har mest flutit runt med strömmen. De skulle nog få svårt att hävda sig mot andra, snabbare fiskar, och ha svårt att hinna få tag i tillräckligt med mat. Dessutom så finns nog risken att andra fiskar tar dem för skadade eller döende, och ger sig på dem. Det är i alla fall vad jag tror.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Lowa
          • February 2008
          • 595

          #19
          ok, jo. det kan nog stämma.. den var ju rätt stilla där, skitsöt men det e väl synd om den egentligen.
          180l Guldfisk
          220l clarias

          Kommentar

          • Piscator
            • August 2006
            • 735

            #20
            Ursprungligen postat av Lowa
            http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...&size=big&cat=
            är det där en golfboll? för den liknar oerhört mycket
            Nej, det är ingen golfboll. Vet inte vad det är för slags avelsvariant, den såldes under namnet Slöjstjärt. Men har inte den dubbelvikta stjärtfena som slöjstjärtar har, vilket gör att den är en mycket bättre simmare än vad de är.

            Om du väldigt gärna vill ha en slöjstjärt, oavsett vilken av alla odlingsformer (olika "karosser"), så välj en som kan simma ordentligt. Annars är risken stor att fisken fastnar någonstans och dör bara för att den inte kan backa eller ta sig loss. Det är annars väldigt sällskapliga och trevliga fiskar som drar uppmärksamheten till sig hos alla betraktare. De vill helst inte vara ensamma och eftersom att de bör vara minst två stycken så tycker jag att akvariet bör vara ännu lite större än vad som står i artbeskrivningen.
            Hälsningar, Tomas!
            "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #21
              Ursprungligen postat av Lowa
              http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...&size=big&cat=
              är det där en golfboll? för den liknar oerhört mycket
              Nej, det är ingen golfboll som sagt, utan en ovanligt knubbig variant av vanlig slöjstjärt, och som förmodligen också har nå´n tjusigt namn. Fisken på bilden har förmodligen dubbla stjärtfenor, fast det inte syns så bra. Golfbollar är ännu rundare, och har mindre stjärtfenor, om jag minns rätt.

              Stora slöjstjärtar (vanliga) i ett stort akvarium är ett blickfång, även om jag inte tycker att man ska avla på så´na defekter.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Lowa
                • February 2008
                • 595

                #22
                okidoki^^ måste bara skaffa ett till akvarium först :P
                180l Guldfisk
                220l clarias

                Kommentar

                • Piscator
                  • August 2006
                  • 735

                  #23
                  Ursprungligen postat av Micke_A
                  Nej, det är ingen golfboll som sagt, utan en ovanligt knubbig variant av vanlig slöjstjärt, och som förmodligen också har nå´n tjusigt namn. Fisken på bilden har förmodligen dubbla stjärtfenor, fast det inte syns så bra. Golfbollar är ännu rundare, och har mindre stjärtfenor, om jag minns rätt.

                  Stora slöjstjärtar (vanliga) i ett stort akvarium är ett blickfång, även om jag inte tycker att man ska avla på så´na defekter.
                  Nej, det har den inte - det borde väl jag veta då det är min bild och min fisk!
                  Hälsningar, Tomas!
                  "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #24
                    Ursprungligen postat av Piscator
                    Nej, det har den inte - det borde väl jag veta då det är min bild och min fisk!
                    Ok, då har den väl haft tur och sluppit just den missbildningen Har sett slöjstjärtar med den formen, och dubbla stjärtfenor, fattade det som att de var odlade på ett särskilt ställe.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    Arbetssätt...