Dammfisk.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saltbiff
    • December 2006
    • 607

    #16
    Nu har vi släppt i de nya fiskarna som ska vara beställda som guldrudor men de ser ut som guldid... Jag börjar nu undra om vi inte har fått fel fisk, men hur mycket jag än söker för att få se skillnaden på dessa båda så har jag inte lyckats...
    Finns det någon vänlig själ som vet skillnaden och kan berätta, visa gärna bilder med!!
    Hälsningar en Nybliven guld....ruda eller idägare

    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

    Kommentar

    • Ham_puss
      • May 2009
      • 24

      #17
      I våran damm går nu ett gäng idar och koikarpar. idarn'a e ju så snygga nu när dom iaf är 45cm. ett stim av dem så e man kär
      kan ju påpeka oxå när idarna trivs så kommer ynglerna som guppys

      Kommentar

      • saltbiff
        • December 2006
        • 607

        #18
        Nåt har lekt i vår damm men vi vet inte om det är guldrudorna, praktbarbsparet eller rom som kommit med från näckrosen vi tog från en sjö...

        5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

        Kommentar

        • tetraodonfeber
          • May 2007
          • 336

          #19
          jag har rudor,mört i min damm de syns ju inte så bra men det gör inget.
          Malawi

          Kommentar

          • saltbiff
            • December 2006
            • 607

            #20
            Ursprungligen postat av saltbiff
            Nåt har lekt i vår damm men vi vet inte om det är guldrudorna, praktbarbsparet eller rom som kommit med från näckrosen vi tog från en sjö...
            Nytt år, ny dammsäsong, firrarna har efter påtryckningar från dom fått flytta från det trånga badkaret till sin fina damm.. Gissa om de blev glada Hoppas de leker igen, sist var det både de och praktbarbsparet som hade lekt, inga yngel kvar

            5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

            Kommentar

            Arbetssätt...