Problem med Praktbotior

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Staaffe
    • December 2007
    • 11

    Problem med Praktbotior

    Jag har fått ett problem med mina Praktbotior. Härom dagen dog en utav min två och idag dog den andra. Akvariet rymmer 90 liter. Är det något speciellt fel jag gör eftersom de dog på sådan kort varsel?
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    hmm, väldigt svårt att säga.

    hur länge har karet vart igång?
    Har du rätt teknik som tex tillräcklig filtervolym och cirkulation i vattnet?

    Märkte du att dem kanske andades riktigt snabbt senast du såg dem innan deras död eller var deras betende helt vanligt?

    Vad jag just nu utan o veta så mycket om bakgrunden skulle tippa på är dåliga vattenvärden.

    Hur länge hade du dem? hur stora var dem? fina och tjocka eller små och smala? Praktbotier brukar må riktigt dåligt då de är i butik, de brukar vara riktigt magra.
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • Staaffe
      • December 2007
      • 11

      #3
      Ursprungligen postat av Amaro
      hmm, väldigt svårt att säga.

      hur länge har karet vart igång?
      Har du rätt teknik som tex tillräcklig filtervolym och cirkulation i vattnet?

      Märkte du att dem kanske andades riktigt snabbt senast du såg dem innan deras död eller var deras betende helt vanligt?

      Vad jag just nu utan o veta så mycket om bakgrunden skulle tippa på är dåliga vattenvärden.

      Hur länge hade du dem? hur stora var dem? fina och tjocka eller små och smala? Praktbotier brukar må riktigt dåligt då de är i butik, de brukar vara riktigt magra.
      Akvariet har varigt igång i snart ett år. De ända jag la märke till var att den andra inte alls syntes till innan den dog och dom var inte särkilt magra.

      Kommentar

      Arbetssätt...