vad är det för guldfisk jag har

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • batski
    svarade
    Du behöver ju inte ta en bild på hela akvariet, utan det räcker med en på fisken

    Blågröna alger brukar bero på för lite kväve i relation till fosfat.

    Lämna en kommentar:


  • vinkelina
    svarade
    bild på g, bara ja sku få fixat akvariet ordentilg så ja vågar visa det här, har fått nå "blågröna"alger i de, lär i alla fall va släkt me dem

    Lämna en kommentar:


  • Patrik Steen
    svarade
    Ursprungligen postat av Aircut64
    Alltså det blir ju lättare för alla och veta om du visar en bild på din nya vän ?
    Troligtvis är det en vanlig Slöjstjärt bara dem finns i ett antal varianter dem som ska se vanliga ut,sen finns det ett antal som har samma kroppsform men har större huvud,ögon m.m listan är lång.

    Lämna en kommentar:


  • Aircut64
    svarade
    Alltså det blir ju lättare för alla och veta om du visar en bild på din nya vän ?

    Lämna en kommentar:


  • batski
    svarade
    Ursprungligen postat av vinkelina
    jag har två st
    Jaha, ok.

    Lämna en kommentar:


  • Kramfors
    svarade
    Varianter http://www.kokosgoldfish.com/ftypes.html
    Denna webbplats är till salu! goldfishinfo.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, goldfishinfo.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!

    Lämna en kommentar:


  • Erika
    svarade
    Ursprungligen postat av tummen
    Ett tag gick jag runt i olika butiker och köpte på mig alla sådana jag hittade, det kunde komma med såna av "misstag" bland de vanliga slöjstjärtarna ibland.
    Så gör jag med och nu har det gått så långt att de i affären tänker på mig när de får i extra söta exemplar....pinsamt....

    Lämna en kommentar:


  • tummen
    svarade
    Det kan vara en guldfisk av slöjstjärtstyp, men med "misslyckad" stjärtfena om man säger så,den har aldrig utvecklat dubbelstjärt, men jag tycker den här typen av "bulliga" guldfiskar är gulliga, dessutom simmar de bättre än slöjstjärtar brukar göra, och det är ju bra. Du har ingen bild att visa oss? Ett tag gick jag runt i olika butiker och köpte på mig alla sådana jag hittade, det kunde komma med såna av "misstag" bland de vanliga slöjstjärtarna ibland.

    Lämna en kommentar:


  • vinkelina
    svarade
    jag har två st

    Lämna en kommentar:


  • Erika
    svarade
    Hade den inga dubbla stjärtfenor?
    ( jag läste nog lite illa...hm....)
    Här är en ny länk!


    MVH Erika

    Lämna en kommentar:


  • batski
    svarade
    Ursprungligen postat av vinkelina
    den ser lite ut som en slöjstjärt, men är gul, inga utstående ögon och dubbla stjärtfenor
    Hmm, guldfiskar är ju stimfiskar, så man ska alltid ha fler än en.

    Lämna en kommentar:


  • Erika
    svarade
    Hej!
    Det verkar vara en slöjstjärt, det finns smala smäckra slöjstjärtar, och utstående ögon är en egen grupp innom slöjstjärtar. Här är en länk till några olika varianter.



    MVH Erika

    Lämna en kommentar:


  • vinkelina
    startade ett ämne vad är det för guldfisk jag har

    vad är det för guldfisk jag har

    den ser lite ut som en slöjstjärt, men är gul, inga utstående ögon och dubbla stjärtfenor
Arbetssätt...