Shubunki/Guldfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jessi77
    • July 2006
    • 157

    Shubunki/Guldfisk

    Hej!

    Har kanske en dum fråga..
    Är det nån skillnad på Guldfisk o Shubunki isf vad?
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Schubunki är en avelsform "förädlad" Guldfisk.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • maricici
      • March 2006
      • 303

      #3
      En väldigt pigg och trevlig firre som snor algtabletter av ancistrusarna, bökar och gräver loss växterna och håller igång. Att tänka på när man köper shubunkin är att man håller sig till guldfiskmåtten på liter vatten och längd akvarium och inte slöjstjärt, som jag råkade göra med den första ej fullvuxna fisken.
      I
      MY

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Den blir mindre än Guldfisken till längden fast den är en avelsform av Guldfisken
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • maricici
          • March 2006
          • 303

          #5
          Ursprungligen postat av stene
          Den blir mindre än Guldfisken till längden fast den är en avelsform av Guldfisken
          Mitt fullvuxna exemplar är ca 15 cm, stjärtfenan borträknad, men har en betydligt större kroppsvolym än en slöjsjtärt

          Har ett par bilder här, den nedersta länken visar den ej fullväxta ca 10 cm,stjärtfenan borträknad

          I
          MY

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Ursprungligen postat av maricici
            Mitt fullvuxna exemplar är ca 15 cm, stjärtfenan borträknad, men har en betydligt större kroppsvolym än en slöjsjtärt

            Har ett par bilder här, den nedersta länken visar den ej fullväxta ca 10 cm,stjärtfenan borträknad

            http://www.fotoalbumet.com/u/00/26/14/2614_img_0102.jpg
            Det är som mina två också en hane och en hona men honan är lite mindre än hanen sen har jag 30 stycken härliga avkommer från dessa två som skiftar så i färgerna det är roligt dem simmar i dammen här hemma
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Jessi77
              • July 2006
              • 157

              #7
              Så ingen större skillnad då.. TACK för svar!!!

              Kommentar

              Arbetssätt...