Ja ni såg vell rubriken=?
Guldfisk, Hur låg temperatur tål dom?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag har dom ute året runt och det överlever dom så det kan vara rejält kallt.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt. -
Hare bäst...och simma lugnt
Besök gärna nått av mina nystartade forum:
http://mariahalsoforum.forum24.se/
http://www.helpdesken.forum24.se/Kommentar
-
De klarar ner mot 0 grader.
Läs också.
Att Dan Johansson vid limnologiska institutionen, Uppsala universitet, i den doktorsavhandling som han försvarar tisdagen den 1 april 1997 kl. 10.00.
Däggdjur och även de flesta fiskar klarar inte syrgasfria miljöer, därför att glukos vid syrebrist bryts ned till mjölksyra, som utan syre leder till vävnadsförsurning och död.
Men karpfiskar, särskilt ruda och guldfisk, omvandlar i stället glukos till alkohol, som avges genom gälarna.
Karpfiskar, som kan klara sig upp till fem månader utan syre, måste dock dra ned på glukosförbrukningen.
Dan Johansson visar i sitt avhandlingsarbete att karpfiskar har förmågan att minska ämnesomsättningen bland annat genom att simma mindre och genom att hjärnan klarar sig på en lägre energinivå.
Källa: UPPSALA UNIVERSITEThttp://www.kramforskoi.com/Kommentar
-
Jag slutade mata fiskarna i början av oktober och har ännu inte matat dom i år.
Intressant info Kramfors.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Mina klarade en rätt så sträng vinter ute i dammen,jag har på det djupaste ca 40 cm annars nu för tiden brukar jag ta in dem.Mvh.PatrikKommentar
-
Sedan måste jag hålla med om att det inte brukar vara mycket liv i de guldfiskar som blitt infrysta i is - men vem f*n hade trott på minus 19 i Jönköping i början av 2004 egentligen... Det finns väl en anledning till att flytta söderut!
Killies is a lifetime passionKommentar
-
De klarar ner mot 0 grader.
Läs också.
Att Dan Johansson vid limnologiska institutionen, Uppsala universitet, i den doktorsavhandling som han försvarar tisdagen den 1 april 1997 kl. 10.00.
Däggdjur och även de flesta fiskar klarar inte syrgasfria miljöer, därför att glukos vid syrebrist bryts ned till mjölksyra, som utan syre leder till vävnadsförsurning och död.
Men karpfiskar, särskilt ruda och guldfisk, omvandlar i stället glukos till alkohol, som avges genom gälarna.
Karpfiskar, som kan klara sig upp till fem månader utan syre, måste dock dra ned på glukosförbrukningen.
Dan Johansson visar i sitt avhandlingsarbete att karpfiskar har förmågan att minska ämnesomsättningen bland annat genom att simma mindre och genom att hjärnan klarar sig på en lägre energinivå.
Källa: UPPSALA UNIVERSITET"Jag är nybörjare" Så det blir mycketmen när allt funkar så
"
Kommentar
-
"Jag är nybörjare" Så det blir mycketmen när allt funkar så
"
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Mvh.PatrikKommentar
Kommentar